Любо Руйков завърши трети на финала в Лонато

Българският картинг пилот Любо Руйков завърши на трето място в седмия кръг от сериите IAME в Лонато, Италия. Любо с механик Станислав Каваримов демонстрира отлична скорост при подновяването на сезона след лятната пауза и взе първото място в квалификацията.

В първия хийт Руйков финишира 6-и, като преди това водеше колоната в своя клас X30 Mini, но в битката за челната позиция беше избутан от свой съотборник. Във втория хийт обаче Руйков беше недостижим и спечели първото място, като изпревари Кристофор Богдан Косма, един от главните претенденти за първото място в кръга.

След това Руйков обаче спечели и третия хийт и финалът трябваше да определи победителя в оспорваната надпревара, събрала 31 пилоти от цял свят.

Любо Руйков с трето място в Европейските серии
Любо Руйков с трето място в Европейските серии

На старта на финала Джеси Филипс бутна на два пъти в първите три завоя и изпревари Руйков като след това заложи на агресивната защита. Така британецът пазеше гърба на Косма, който се измъкна с разлика пред колоната. След това Филипс, Руйков и италианецът Валерио Виапиана, както и Леонидас Перуци водиха оспорвана битка за местата между второ и четвърто, като на финала Филипс удържа втората позиция, а Руйков завърши трети, като в последната обиколка той и Филипс догониха Косма.

Съотборник лиши Любо Руйков от добро класиране
Съотборник лиши Любо Руйков от добро класиране

„На Любо не му беше никак лесно, тъй като Филипс направи фалстарт, а веднага след това на два пъти изблъска Люво в първите три завоя – обясни за Sportal.bg механикът на Руйков Станислав Каваримов. – Не знам как му се размина наказанието. Още преди това обаче имахме трудни задачи за решаване, тъй като се наложи смяна на настройките на карта на Любо преди квалификацията, която се проведе в 19 часа, при съвсем други условия, обикновено се кара на пистата до 16 часа. Трябваше да поема голям риск, да реша какво да променя, без обаче да сме изпробвали, но се справихме добре, тъй като Любо спечели квалификацията. Но беше много напрегнато, защото досега Любо не беше карал с такова налягане на гумите, нито при такава температурата, нито с компонентите, които сменихме по карта. А разликите през целия уикенд бяха много малки, така че трябваше да съм много прецизен.”

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички