Пистата „Спа“ е известна със своите обилни валежи, които ще са част и от тазгодишното издание на Гран При на Белгия във Формула 1.
В миналото често се е случвало да има загубени тренировки, в които пилотите просто не са излизали на пистата, тъй като тя е била наводнена. Този уикенд обаче това няма да бъде възможно, защото „Спа“ приема третият спринтов уикенд за годината.
Много дъжд на "Спа" този уикенд
Това означава, че вместо три тренировки, квалификация и състезание в рамките на трите дни ще има една подготвителна сесия, две квалификации и две състезания за провеждане. На своята редовна среща по-рано днес шефовете на отборите са постигнали съгласие, че основният приоритет трябва да бъде нормалното провеждане на неделната надпревара и квалификацията преди нея.
Хамилтън има пълна вяра на ФИА за безопасността на "Спа"
Ако сесията за място по-късно днес не може да се проведе то има два варианта за определяне на стартовата решетка за неделното състезание. Първият от тях е да се използва класирането от единствената тренировка, но този метод е бил отхвърлен, за да няма излишни рискове в единствената тренировка. Така остава възможността нормалната квалификация да се проведе в събота сутринта, вместо спринтовата квалификация. В този сценарии резултатите от единствената сесия за място ще определят реда за стартиране и за двете състезания, както се случва и в MotoGP от началото на годината.
Леклер: Не се оплаквайте, ако не караме този уикенд
От гледна точка състезанията и тяхната продължителност Гран При на Белгия може да види първото прилагане на новата точкова система, която бе въведена след това състезание през 2021 година. Тогава пилотите получиха само половина от полагащите им се точки, тъй като те реално направиха само две обиколки зад колата на сигурността.
Пилотите отхвърлили идеята за промени по "Червената вода"
След този фарс ФИА промени правилника и вече е необходимо да има два пълни обиколки без никакви прекъсвания, за да се дават точки. За спринта има само два възможни сценария – ако лидерът завърти по-малко от половината от 15-те обиколки то точки няма да бъдат дадени, а в противен случай ще се дадат нормалните точки за късите състезания.
Формула 1 обяви промени в спортния правилник след фарса на „Спа“ миналата година
За неделното състезание има малко повече възможности, като всички те са свързани с процента от състезателната дистанция, които успее да покрие лидерът.
Ако състезанието продължи между две обиколки, но не достигне 25% от предвидената състезателна дистанция то само топ 5 в класирането ще спечелят точки както следва: 6-4-3-2-1 без да има точка за най-бързата обиколка.
Ако се покрият между 25% и 50% от предвидената дистанция, която на „Спа“ е 44 тура, то топ 9 ще вземат точки по следната скала: 13-10-8-6-5-4-3-2-1 отново без допълнителната точка за най-бързата обиколка.
Ако бъдат направени между 50% и 75% от дистанцията то топ 10 взимат точки както следва: 19-14-12-10-8-6-3-2-1, като тук вече има и точка за най-бързата обиколка. Ако бъдат покрити повече от 75% от дистанцията се използва стандартната точкова система.
Всички тези сценарии изискват да има направени поне две пълни състезателни обиколки без кола на сигурността или виртуална такава, за да бъдат раздадени точки.
Снимки: Imago