От Астън Мартин искат скоростните кутии да не са част от тавана на бюджетите

Ръководителят на екипа на Астън Мартин във Формула 1 Майк Крак призна, че е водил разговори с представители на ФИА относно тавана на бюджетите, тъй като той е на мнението, че скоростните кутии не трябва да се броят в това ограничение.

По думите на люксмебуреца трансмисиите на са чак толкова разграничаващ фактор за представянето на отделните коли и като такива те не трябва да попадат под ограничение на тавана на бюджетите.

От Макларън поискаха промени в тавана на бюджетите във Формула 1
От Макларън поискаха промени в тавана на бюджетите във Формула 1

„Ако погледнете скоростните кутии днес и ги сравните с тези в други категории в моторните спортове ще видите, че те не са толкова разграничаващ фактор за представянето на отделните коли. Малко или много всички имаме еднакви трансмисии, но техните цени са главоломни, особено, ако ги сравним с други категории.

„Така че в света на тавана на бюджетите трябва да се запитаме дали е нормално да се инвестира толкова много в толкова сложна технология, която реално не ти дава никакво предимство, защото всички разполагат с почти същата трансмисии? Реално сега отборите отписват по 8-9 милиона на година само за скоростните кутии, а в тяхното представяне няма почти никаква разлика.

„Вече съм говорил с ФИА по този въпрос и дали няма да е логично нещата да бъдат опростени, самите скоростни кутии да станат по-просто, по-евтини и може би по-здрави. Така ще имаме нужда от по-малко трансмисии на година, което пък ще направи спорта малко по-устойчив.

„Сега, общо в падока се харчат по 100 милиона годишно само за скоростни кутии, но дали това е необходимо? Затова говорих с ФИА и мисля, че като спорт ние трябва да зададем тези въпроси и мисля, че ще е логично да опростим всичко“, заяви Крак.

Алонсо ще получи по-добра кола за Канада
Алонсо ще получи по-добра кола за Канада

Той обаче подчерта, че няма да иска пълно стандартизиране на скоростните кутии, но призна, че поне частично такова няма да е лошо.

„Списъкът как да намалим цената на скоростните кутии може да бъде много дълъг. Но аз мисля, че може да има здравословен компромис между запазването на част от технологията, като диференциалите на Формула 1, които са уникални и опростяването на други части. Сиймлес шифт е нещо, което може да се дискутира, броят на предавките и тяхната дължина също, а може да има и някаква стандартизация. Не бих предложим да има стандартна скоростна кутия, но да има някакви ограничения в дизайна и такива неща, за да намалим разходите“, обясни Крак.

Последното нещо, което Крак дискутира бе възможността Астън Мартин да разработва собствена скоростна кутия за сезон 2025. В момента тимът от Силвърстоун използва трансмисиите на Мерцедес, които закупува заедно със задното окачване и задвижващите системи от „Черните стрели“. Договорът между Астън Мартин и Мерцедес изтична в края на 2025 година, след което тимът от Силвърстоун ще заработи с Хонда.

Астън Мартин: Не сме ограничени от частите на Мерцедес
Астън Мартин: Не сме ограничени от частите на Мерцедес

„На теория можем да направим своя собствена скоростна кутия за 2025 година, но имаме договор с настоящия ни партньор до началото на 2026-та. Не трябва да забравяме, че в ерата на тавана на бюджетите ще бъде трудно едновременно да разработваме наша трансмисия, но и да купуваме такава. Ще бъде трудно да създадем собствена трансмисия и веднага да постигне нивата на представяне, които имаме днес. Така че, от време гледна точка, ще ни бъде трудно да направим това за 2025 година“, каза Крак.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти