Пилотите нe искат късни рестартирания от място

Провелата се в началото на април Гран При на Австралия във Формула 1 ще се помни дълго, но за съжаление на организаторите на състезанието това се случва поради грешните причини.

В хода на надпреварата на „Албърт парк“ имаше общо три периода с червен флаг, а вторият от тях дойде в края на 55-та от 58 обиколки. След това, в началото на 57-я тур, имаше рестарт от място, след който имаше масова катастрофа на първия завой, която пък доведе до третото спиране на състезанието.

Това решение на рейс контрола да има рестарт от място толкова малко преди финала породи много дискусии, а темата бе обсъдена от пилотите и рейс директора Нилс Витих по-рано този уикенд. Една от точките на тази дискусия е била фактът, че по време на второто спиране на състезанието в Мелбърн стартовата решетка не бе почистена, а това е било едно от нещата, които са били планирани когато се заговори за завръщането на рестартирането от място. Тези първоначални дискусии бяха водени от бившия рейс директор Чарли Уайтинг, който напусна този свят дни преди началото на сезон 2019.

Тото Волф иска повече яснота за използването на червения флаг във Формула 1
Тото Волф иска повече яснота за използването на червения флаг във Формула 1

След срещата на пилотите с Витих в Маями е било решено, че в подобни ситуации в бъдеще решетката ще бъде почиствана, за да бъдат и двете ѝ страни в еднакво състояние и да няма ощетени пилоти при рестарта. Въпреки тези уверения от страна на Витих пилотите продължават да не са много развълнувани от идеята за старт от място толкова малко преди финала.

„Мисля, че постигнахме добро разбирателство – заяви директорът на асоциацията на пилотите (GPDA) Джордж Ръсел. – Мисля, че рестарт от място толкова късно в състезанието е много сложно нещо, тъй като извън състезателната линия има много парчета гума, които са много хлъзгави.

„Това е много нечестно към пилотите, които са от мръсната страна на решетката и създава повече възможности за инциденти и хаос. Нека видим какво ще стане. Но аз мисля, че всички 20 пилота няма да искаме да има рестарт от място, ако са покрити 50 или 75 процента от състезателната дистанция“, добави пилотът на Мерцедес.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички