Ръководителят на отбора на М-Спорт в Световния рали шампионат (WRC) Ричърд Милнър разкри, че за момента британският екип на планира пускането на допълнителни пилоти в стартовете от WRC през .
През миналата година М-Спорт участва с цели пет коли в част от състезанията, но от началото на настоящата кампания залага единствено на Ойт Танак и Пиер-Луи Лубе като основни пилоти. Освен двамата участия в WRC с М-Спорт през 2023 година има още и гръцкият бизнесмен Джордан Сердеридис, който обаче не влиза в сметките за победите и разпределението на точките.
„Със сигурност ако използваме допълнителен пилот това ще бъде в края на годината, когато ще трябва да крадем точки от нашите конкуренти. Но за момента всичките ни ресурси са насочени към Ойт и неговата кампания“, заяви Милнър.
Защо Ойт Танак ще става още по-бърз
През 2022 година един от пилотите, които стартираха с М-Спорт бе и деветкратният световен шампион Себастиен Льоб. Французинът взе участие в общо четири ралита - „Монте Карло“, „Португалия“, „Сафари“ и „Акрополис“. Той триумфира в Княжеството при дебюта на Rally1 правилата, но след това не можеше да се бори за нова победа заради инцидента в Португалия и техническите повреди в Кения и Гърция. Съдейки по думите на Милнър обаче, завръщането на Льоб в М-Спорт за този сезона изглжеда малко вероятно.
След първите три кръга за годината Танак заема четвъртото място в класирането при пилотите с актив от 47 точки и пасив от 9 спрямо лидера Себастиен Ожие (Тойота), който участва с ограничена програма през сезона. Танак има една победа през годината, рали „Швеция“, но в Мексико преди две седмици взе само шест точки заради проблемите с турбото, които го застигнаха в петък сутринта.
Класиране при пилотите в WRC след рали "Мексико"
Битката за титлата в Световния рали шампионат през 2023 година продължава между 20 и 23 април с асфалтовото рали „Хърватия“.
Снимки: Gettyimages