Преди началото на третата свободна тренировка преди Гран При на Саудитска Арабия отборът на Ред Бул смени скоростната кутия в болида на световния шампион Макс Верстапен.
„Биковете“ подмениха и вътрешните, и външните компоненти на трансмисията на нидерландеца. За него това са вторите бройки от съответните компоненти за сезона, при разрешени максимум четири. За всеки допълнителен компонент в хода на кампанията съответният пилот получава наказание от 5 места назад на стартовата решетка.
Проблемите за Верстапен и смяната на неговата скоростна кутия обаче бяха нищожни в сравнение с тези на неговия сънародник Ник де Врийс. Пилотът на Алфа Таури пропусна цялата трета подготвителна сесия в Джеда, тъй като механиците му сменяха задвижващата система на неговия болид.
Де Врийс е вторият пилот, използващ задвижваща система на Хонда, който сменя части от своята задвижващата система в хода на втория уикенд за годината. По-рано това стори и съотборникът на Верстапен в Ред Бул – Серхио Перес. В Саудитска Арабия мексиканецът използва своите втори батерия и контролна електроника при само две разрешени бройки за сезона.
![Серхио Перес с нови компоненти по своята задвижваща система за уикенда в Джеда](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/17032023/fc0b4ca7-38af-4d22-840a-2157910a7d59.jpg?operations=crop(0:132:5379:3158),fit(478:270))
Серхио Перес с нови компоненти по своята задвижваща система за уикенда в Джеда
Тези чести смени на компоненти в колите с двигателите на Хонда подсказват, че и в лагера на японците не се радват на перфектна надеждност, което може да им изиграе лоша шега в по-късните етапи на сезона, когато пилотите на Ред Бул и Алфа Таури ще трябва да изтърпяват наказания.
Снимки: Gettyimages