Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Новата кола на Алпин е под минималното тегло

Дизайнерите на Алпин са успели да свалят теглото на А523 за 2023 година под минималнити 798 килограма. Това означава, че инженерите на тима ще могат да използват баласт при настройването на колата в хода на новия сезон, което ще улесни тяхната работа, а и тази на пилотите – Естебан Окон и Пиер Гасли. В Енстоун са успели да свалят теглото на А523 без да жертват много от боят на колата, за разлика от други тимове като Мерцедес и Макларън.

„През зимата предприехме сериозни действия, за да свалим теглото на колата. Радвам се да кажа, че тя е под минималното тегло – заяви техническият директор на Алпин Мат Харман по време на представянето на А523 в четвъртък. – Ние ще разполагаме с баласт, който ще местим, за да оптимизираме баланса на колата. Това е страхотен инструмент, с който ще разполагаме по време на уикендите.“

Алпин представи официално А523 в два цвята
Алпин представи официално А523 в два цвята

Той също така разкри, че още от ранните етапи на развитие на А523 целта пред дизайнерите на Алпин е била нейното тегло да бъде свалено. През миналата година почти всички тимове бяха над минималното тегло, като единствено Алфа Ромео нямаше проблеми с тежестта на своя автомобил още от началото на предсезонните тестове в Испания. Това доведе до увеличаване на минималното тегло преди старта на сезон 2022 от 795 на 798 килограма.

„Ние спряхме да се опитваме да свалим теглото на миналогодишната кола, за да се фокусираме върху тазгодишната, тъй като в един момент от сезона достигаш една точка, след която няма смисъл да инвестираш много в настоящата си кола. Затова ние се фокусирахме върху новата. Успяхме да свалим немалко килограми, което ни дава доста хубав баласт, който да използваме при настройването на автомобила“, обясни Харман.

Алпин обяви резервния си пилот за сезон 2023 във Формула 1
Алпин обяви резервния си пилот за сезон 2023 във Формула 1

Първоначално от ФИА имаха намерение да свалят минималното тегло за 2023 година от 798 на 796 килограмата, но от Централата се отказаха от тези си намерения, отново, за да се улесни работата на инженерите на отделните отбори, а и за да могат те да спестят малко средства.

Снимки: twitter.com/AlpineF1Team

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти