Шефът на Тойота в WRC Яри-Мати Латвала критикува начините, по които ФИА се опитва да ограничи разходите на участниците в Световния рали шампионат. За тази година беше въведено ново ограничение на тестовете - 21 дни за отбор с 3 коли и максимум 7 дни за пилот. И отборите започнаха да заявяват заводските си пилоти в малки ралита, предхождащи съответния кръг от WRC - преди “Швеция” на сняг в Естония и Финландия стартираха Ойт Танак, Джордан Сердеридис, Есапека Лапи и Такамото Кацута.
“Ако искаме да намалим разходите, то това не е правилната посока. От орязването на тестовете няма да дойдат икономии - обясни Латвала пред финландски медии. - Най-голямата икономия ще дойде ако колите са по-евтини. Сега Rally1 колите са твърде скъпи.”
Според неофициална информация цената на един Rally1 автомобил е 1 милион евро, като наемите за състезания също са много високи - преди “Монте Карло” Франсоа Делкур се оплака, че от М-Спорт са му поискали 300 000 евро наем за състезанието.
В Хюндай не се притесняват от темпото на Тойота в Монте Карло
Танак стартира в рали “Отепаа”, където нямаше реална конкуренция за победата, но след това обясни, че не е очарован от подобни участия.
М-Спорт: Танак може да се бори за победата в Швеция
“Календарът на WRC е достатъчно натоварен, така че не е възможно навсякъде да стартираме в такива малки ралита - коментира естонецът. - Всяко едно състезание е допълнително натоварване, в един момент може да се окаже, че няма да мога да се възстановя за следващата надпревара.”