Новият ръководител на отбора на Хюндай в Световния рали шампионат (WRC) Сирил Абитебул заяви, че в лагера на корейския произоводител не се притесняват от темпото на Тойота в рали „Монте Карло“.
До края на съботния ден пилотите на Тойота Себастиен Ожие, Кале Рованпера и Елфин Еванс записа 12 етапни победи в 14 отсечки. Единствен представителя на Хюндай Тиери Нювил наруши хегемонията на японския тим в Княжеството, като той бе над всички в 12-ти и 13-ти етап, които се проведоха във вчерашния ден.
![Рованпера се доближи до Ожие преди финалния ден на рали "Монте Карло"](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/21012023/2829f773-6602-4681-82cc-8f96375ace04.jpg?operations=crop(0:416:3999:2666),fit(478:270))
Рованпера се доближи до Ожие преди финалния ден на рали "Монте Карло"
„Представяме се много по-добре тук, отколкото преди година. Това показва колко можеш да наваксаш за само една година. Вижда се, че пилотите на Тойота много лесно постигат добрите времена, което показва колко добра е тяхната кола в момента. Мисля, че тя е най-добрата от всички.
„Но няма от какво да се притесняваме на този етап. Ще направим подробен анализ и ако открием голям дефицит ще имаме много време да наваксаме. Може би бяхме твърде консервативни в настройките. По-навих заложихме на настройки за променливи условия, но тази година времето е много по-стабилно.
„Всички се учим, а сезонът е дълъг. Честно да си кажа предпочитам да е така и сега да изоставаме, отколкото да е обратното. Ние направихме няколко промени в настройките и колата реагира както очаквахме. Това е добре не само за ралито, а и за целия сезон“, обясни Абитебул.
![](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/22012023/2a1681d2-073a-4afb-bd08-77024976418e.jpg?operations=fit(1100:608))
В очакване на по-хлъзгави отсечки от Хюндай настройха своите коли в по-меко окачване, което обаче се оказа грешният избор на фона на факта, че тази година рали „Монте Карло“ е по-скоро класическо асфалтово рали, в което е нужно по-твърдо окачване. За корейският производител проблем бе и фактът, че в Княжеството няма обеден сервиз, което не му позволява да прави промени в настройките на своите коли в хода на всеки един ден. Такива могат да се правят само във вечерните часове.
Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages