Малко неочаквано, но насред периода на разцвет и успешно развитие на Формула 1 световният шампионат се оказа в открита война с президента на ФИА Мохамед бин Сулайем. Бившият пилот обясни, че цената от 20 милиарда долара е твърде висока за търговските права на спорта, преди това открито подкрепи бъдещия тим на Андрети-Кадилак, а още по-рано демонстрира на ФОМ и Либърти Медия, че ФИА има последната дума по правилата като препъна увеличаването на спринтовите състезания във Формула 1.
Водещите на Sportal Motorsport Георги Иванов и Евгени Въков дискутират войната между ФИА и Формула 1, развитието й и какви биха могли да бъдат резултатите от това противопоставяне.
Една от най-интересните фази на битката за повече влияние във Формула 1 ще е евентуалното включване на нови отбори в световния шампионат. Действащите тимове са против, но както каза Мохамед бин Сулайем, едва ли някой може да откаже на гигант като Дженеръл Мотърс, ако иска да влезе във Формула 1.
В Световния рали шампионат предстои снежното рали „Швеция”, но заради ограничените тестове през сезона, големите звезди в спорта ще стартират в малки национални ралита през предстоящия уикенд. Защо ограничаването на тестовете няма да намали разходите и какво търсят в малките ралита големите отбори?
И накрая, но не по важност – през сезон 2023 отново ще гледаме тестови пилоти с „уайлд кард” в MotoGP. Защо участват те и какви са ползите за всеки отбор, когато може да използва в състезание такъв пилот с малко по-различен мотоциклет. Поводът е потвърденото участие на Дани Педроса в Испания, но през годината ще има още участия и на колегите му от другите отбори.
Приятно гледане!
Снимки: Gettyimages | Снимки: Sportal.bg