М-Спорт остана единствената възможност за Ойт Танак да кара в Световния рали шампионат през следващия сезон. Тойота и Хюндай вече обявиха пилотите си за 2023, а естонецът призна след финала на рали “Япония”, че няма договор за следващия сезон, но ще се бори за място в спорта.
Шефът на М-Спорт Ричард Милнър вече призна, че отборът се интересува от Танак, но не може да си го позволи. С помощта на няколко спонсора обаче това би могло да се случи.
През уикенда дойде и първият окуражителен знак, че Танак и М-Спорт могат да се разберат и естонецът да се върне при Малкълм Уилсън.
Танак, Солберг баща и син и Кен Блок в един отбор в WRC
“Един естонски пилот в момента е в гората Грейстоук. Може и да е нищо”, този двусмислен пост на British Rally Media наелектризира феновете на Ойт и М-Спорт. Грейстоук е гористата местност до Довънби Хол в Кокърмаут, където е базата на М-Спорт и също така - там се легендарната тестова отсечка на компанията, където първо се тестват новите състезателни коли.
8 ралита за Ожие, Тойота ще дава кола под наем?
Милнър обясни, че до средата на декември, когато се закриват заявките за рали “Монте Карло” има доста време, така че преговорите продължават. Все още обаче не е ясно дали Танак ще кара за М-Спорт или пък ще изгради собствена програма чрез тима си Red Grey, който изпълнява програмата на Hyundai в WRC2. Вече се появиха слухове, че първият тест на Танак с Пума е бил още преди няколко седмици, преди края на сезона в WRC.
Тойота представи пилотите си, Лапи го няма
Танак напусна М-Спорт в края на 2017, като чистосърдечно заяви, че си тръгва от тима, тъй като не иска да е №2 на Себастиен Ожие и иска да се бори за световната титла. Той запази отлични отношения с шефовете на М-Спорт, но както каза Милнър, “световните шампиони идват с определена цена”.
Хюндай взе Лапи и си върна Брийн
Снимки: Gettyimages