Тойота представи пилотите си в Световния рали шампионат (WRC) за сезон 2023, като при селекцията на Яри-Мати Латвала няма изненади. Финландецът от няколко месеца насам повтаря, че не вижда смисъл да прави промени в тима и единствената такава се оказа липсата на Есапека Лапи, за когото се очаква да подпише с Хюндай.
Лидери на тима остават световният шампион Кале Рованпера и Елфин Еванс, които ще карат с пълна програма догодина. Също с пълна програма ще кара и Такамото Кацута, но японецът ще дели третата кола на Тойота с 8-кратния световен шампион Себастиен Ожие, а в останалите стартове ще се състезава за втория тим на японците - TGR NG, за който кара и този сезон.
Предполага се, че другата седмица Лапи ще представен от Хюндай и според източници, близки до пилота, той ще подпише за два сезона на мястото на Ойт Танак. Латвала също коментира слуховете за Лапи и каза, че на негово място той също би избрал Хюндай, където ще получи две години с пълна програма срещу половин сезон - това, което може да му предложи Тойота.
Танак все още няма договор за 2023 година
Ожие най-вероятно ще кара половината ралита догодина, като Венсан Ланде става титулярният му навигатор, но засега е сигурно само, че двамата ще стартират в рали “Монте Карло” през януари.
Крейг Брийн напуска М-Спорт
Тойота спечели за втора поредна година световната титла при конструкторите в WRC този сезон, а Рованпера стана най-младият световен шампион в историята на спорта.
Хюндай намери заместник на Танак
Най-късно се очаква да обяви пилотите си за догодина М-Спорт, като там фаворит за №1 в тима е вече бившият световен шампион в WRC2 Андреас Микелсен, който вече има опит като заводски пилот на Фолксваген и Хюндай.
Снимки: Gettyimages