На вчерашното заседение на комисията за Формула 1 към ФИА е била дискутирана възможна промяна в използването на системата за намаляване на челното съпротивление (DRS) в състезанията от шампионата.
В момента DRS се използва в определени зони от пистата, ако даден пилот се движи на по-малко от секунда зад състезателя пред него. От както DRS бе въведена в началото на 2011 година системата ставаше активна от началото на третата обиколка на дадено състезание, стига асфалтът да е сух.
Точно това изчакване от две обиколки след старт или рестарт на състезанието е било дискутирано вчера. Идеята е то да бъде намалено на само една обиколка, а тази промяна ще бъде изпробвана в шесте спринтови състезания догодина, преди евентуално да бъде приложена и за основните надпревари от началото на сезон 2024.
![Ясно е къде ще са спринтовете догодина](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/12112022/b5e6ae22-02ec-4699-925c-b55f311b7fa1.jpg?operations=crop(450:1073:4545:3376),fit(478:270))
Ясно е къде ще са спринтовете догодина
Надеждата на организаторите е с тази променя да се огранични разтеглянето на колоната, което пък да доведе до повече атаки и изпреварвания от страна на пилотите. Потенциален негатив на това може да е бързото образуване на DRS-влакчета, което всъщност да затрудни изпреварванията, вместо да ги улесни.
Снимки: Gettyimages