От Междунардоната автомобилна федерация (ФИА) обясниха защо на Юки Цунода не му бе позволено да си върне загубената обиколка при второто излизане на колата за сигурност в хода на снощната Гран При на Сао Пауло.
Японецът бе един от тримата пилоти, които бяха затворени с един тур, когато състезанието бе неутрализирано в 54-та обиколка заради спрелия до пистата болид на Ландо Норис. Освен пилота на Алфа Таури Алекс Албон и Никола Латифи също бяха застигнати с обиколка, но те получиха разрешение да изпреварят колоната, въпреки че Цунода бе между тях в подреждането.
Това решение на рейс контролът бе малко странно, особено на фона на случилото се в Гран При на Абу Даби миналата година. По-късно от ФИА обясниха, че въведената след случилото се на „Яс Марина“ автоматична система се е объркала и не е отчела, че и Цунода е с обиколка изоставане.
Това объркване е било породено от спирането в бокса на японеца по време на колата за сигурност, когато той временно е изпреварил автомобила на Бернд Мейландър, докато е бил в алеята пред боксовете. В този момент системата е отчела, че японецът ече си е върнал веднъж обиколката и няма как да го направи втори път, въпреки че той направи това при спирането си в бокса. Така той остана затворен с обиколка и след прибирането на колата за сигурност, което практически го закова на 17-то място на финала.
Снимки: Gettyimages