Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

От ФИА обясниха гафа с Юки Цунода от Гран При на Сао Пауло

От ФИА обясниха гафа с Юки Цунода от Гран При на Сао Пауло

От Междунардоната автомобилна федерация (ФИА) обясниха защо на Юки Цунода не му бе позволено да си върне загубената обиколка при второто излизане на колата за сигурност в хода на снощната Гран При на Сао Пауло.

Японецът бе един от тримата пилоти, които бяха затворени с един тур, когато състезанието бе неутрализирано в 54-та обиколка заради спрелия до пистата болид на Ландо Норис. Освен пилота на Алфа Таури Алекс Албон и Никола Латифи също бяха застигнати с обиколка, но те получиха разрешение да изпреварят колоната, въпреки че Цунода бе между тях в подреждането. 

Това решение на рейс контролът бе малко странно, особено на фона на случилото се в Гран При на Абу Даби миналата година. По-късно от ФИА обясниха, че въведената след случилото се на „Яс Марина“ автоматична система се е объркала и не е отчела, че и Цунода е с обиколка изоставане.

Това объркване е било породено от спирането в бокса на японеца по време на колата за сигурност, когато той временно е изпреварил автомобила на Бернд Мейландър, докато е бил в алеята пред боксовете. В този момент системата е отчела, че японецът ече си е върнал веднъж обиколката и няма как да го направи втори път, въпреки че той направи това при спирането си в бокса. Така той остана затворен с обиколка и след прибирането на колата за сигурност, което практически го закова на 17-то място на финала.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички