Според ръководителя на отбора на Алпин Отмар Шафнауер слабата надеждност на френския тим през 2022 година си е струвала, заради регистрирания напредък в развитието на двигателя на Рено.
В хода на кампанията само Фернандо Алонсо имаше 8 отделни проблем в своята задвижваща система в състезания, спринтове или квалификации. Неговият съотборник Естебан Окон също имаше подобни затруднения, но по-малко на брой спрямо испанеца.
„Не трябва да забравяме, че още в началото на годината, още преди аз да дойда тук, бе взето решението да се заложи на по-доброто представяне на задвижващата система, за сметка на надеждността. Това решение бе взето защото двигателите бяха замразени, затова напълно съзнателно решихме да натиснем за по-добре представяне, а след това да оправим надеждността. ФИА позволява това да се прави, така че ние взехме това съзнателно и стратегическо решение“, обясни Шафнауер.
„Сега вече се срещаме с тези проблеми, но можем да ги оправим. Не сме направили нарочна така, че да имаме слаба надеждност, но ако бяхме заложили на по-добрата издръжливост нямаше да можем да подобрим представянето си до 2026 година, но пък надеждността можем. Можем да работим върху това през зимата, така че за мен това беше правилно стратегическо решение. Все още имаме две състезания, в които да се преборим за четвъртото място при конструкторите“, каза още американецът.
Макларън: Битката с Алпин за 4-то място е широко отворена
Преди финалните два старта в Бразилия и Абу Даби Алпин води със седем точки на Макларън в спора за четвъртата позиция в конструкторския шампион. В последните няколко кръга балансът на силите между двата тима се променя чувствително, като Макларън направи два поредни големи удара в Италия и Сингапур, преди Алпин да отговори в Япония и САЩ. В Мексико френския тим отново загуби точки, след като Алонсо отпадна от деветото място само 6 тура преди финала, което пък позволи на Ландо Норис да завърши девети, а не десети на „Ерманос Родригес“.
Снимки: Gettyimages