Шефовете на Макларън и Ферари: Трябва да преразгледаме точковата система след Япония

В минутите след финала на Гран При на Япония настъпи голямо объркване, тъй като никой не знаеш колко точки точно ще бъдат дадени на пилотите от топ 10, тъй като бяха направени само 28 от предвидените 53 обиколки на „Сузука“. 

Почти всички представители на отборите и медиите бяха на мнението, че победителят ще получи 19 точки, вторият 14, третият 12 и така до 1 точка за десети, тъй като бяха измината между 50 и 75 процента от състезателната дистанция. Оказа се обаче, че ще бъдат дадени пълните точки, тъй като състезанието не е било спряно с червен флаг и след това не е било рестартирано, а е завършило с развяването на карирания флаг докато колите са на пистата.

Защо Верстапен спечели титлата, въпреки че направи само 28 обиколка в Япония?
Защо Верстапен спечели титлата, въпреки че направи само 28 обиколка в Япония?

Заради това голямо объркване никой не бе сигурен дали Макс Верстапен печели световната титла след наказанието на Шарл Леклер, или не. Това принуди шефовете на тимовете на Макларън и Ферари Андреас Зайдъл и Матиа Биното да изискат ново преразглеждане на точковата система във Формула 1.

В началото на годината точкуването бе променено в отговора на фарса от миналогодишното издание на Гран При на Белгия, в което не беше направена нито една състезателна обиколка, отново заради дъжд, но на пилотите има бяха дадени половината от полагащите им се точки.

Формула 1 обяви промени в спортния правилник след фарса на „Спа“ миналата година
Формула 1 обяви промени в спортния правилник след фарса на „Спа“ миналата година

„В крайна сметка идеята ни не беше такава. Това не бяха намеренията на ФИА и отборите. Но се оказа, че сме оставили една дупка в правилника, така че всички ние сме виновни за случилото се днес. Другия път трябва да свършим по-добра работа“, каза Зайдъл.

Хорнър атакува правилото, което даде титлата на Макс
Хорнър атакува правилото, което даде титлата на Макс

„Трябва да проверя с нашите спортни директори да видя какво точно се разбира от правилата и какви точно са техните намерения. Това е нещо, което трябва да бъде уточнено за в бъдеще. Какво е истинското намерение? Какво трябва да направим? Всичко ли е ясно? Но аз не съм много притеснен или разочарован от тези правила. Приемам начина, по който ФИА ги интерпретира, но нека да ги разгледаме и дискутираме“, заяви Биното.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички