С изключение на Гран При на Унгария, в която Джордж Ръсел спечели полпозишъна, отборът на Мерцедес рядко блести със силните си представяния в квалификациите във Формула 1 от началото на сезона. Това обаче е за сметка на състезателното темпо, което често позволява на Ръсел и Люис Хамилтън да се придвижат напред в неделя, особено откакто „Сребърните стрели“ решиха проблема с подскачането на W13 в началото на лятото.
Според Ръсел тази липсва на темпо в една обиколка се дължи най-вече на проблемите, които Мерцедес има със загряването на гумите. Именно това бавно загряване на смесите обаче позволява на пилотите на базирания в Бракли тим да съхраняват техния ресурс в неделя.
![](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/19092022/bb32a64d-8d44-470a-a543-312423d42032.jpg?operations=fit(1100:608))
„Това е нещо, което след 16 състезания ние все още се опитваме да разберем. Няма съмнение, че ние сме добри в контролирането на температурите на гумите, но това играе срещу нас в квалификациите.
„Мисля, че тези, с колите от средата на колоната, които загряват повече гумите си могат да се позволят да са по-бавни в подготвителните си обиколки. Така те не нараняват гумите си много, което им позволява да са бързи в една обиколка.
„Нашите подготвителни обиколки трябва да са сравнително бързи, за да вдигнем температурите в гумите, но това вреди на външната част на гумите. Вероятно това ни струва представяне в квалификациите. Но това е само теория, все още нямаме аргументи, с които да я потвърдим“, каза Ръсел.
От началото на сезона освен полпозишъна на Ръсел на „Хунгароринг нито той, нито Хамилтън са попадали в топ 3 на сесия за място, независимо от метеорологичните условия. Най-доброто класиране на седемкратния световен шампион е четвърто място, което той постигна в Канада, Франция и Нидерландия, а Ръсел достигна до същия резултат в Испания и Австрия.
Снимки: Gettyimages