От началото на сезона RB18 на Ред Бул е най-бързият автомобил на правите във Формула 1, с най-висока максимална скорост и страхотно представяне на бързите трасета – това, което видяхме на „Спа” е отличен пример. В хода на развитието на автомобила това предимство ставаше все по-ясно изразено – както беше в Саудитска Арабия, а след това и в Маями.
Но на „Монца” високата максимална скорост на Ред Бул сякаш изчезна – при замерването на максималната скорост на италианската писта, RB18 е предпоследен, на 1,6 км/ч пред последния – Хаас. А Ферари има предимство от почти 10 км/ч.
Анализът на обиколките на пилотите вчера показва, че колата на Ред Бул е по-бърза от излизането от първия шикан през Курва Граде, през втория шикан Аскари и на излизането от последния завой, който доскоро се казваше Параболика.
Верстапен взе предимство преди квалификацията на „Монца“
Техническият директор на Ред Бул Пиер Ваше обясни, че загубата на максималната топ скорост се дължи на това, че тимът е решил да използва друго задно крило на „Монца” – което осигурява много повече аеродинамично притискане. Според него, Ред Бул е един от малкото отбори, които не променят задното си крило в хода на сезона, за разлика от другите отбори и резултатите го доказват.
Колко още ще се състезава Верстапен?
„За този сезон сме създали три различни модела задно крило и ги използваме в зависимост от това какво е необходимо на различното трасе, правим и варианти на тези три основни крила, така сме по-ефективни и използваме по-добре бюджета”, обясни Ваше.
Снимки: Gettyimages