Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Пилотите в MotoGP одобряват новия шикан на „Ред Бул Ринг“

След няколкото тежки катастрофи на пистата „Ред Бул Ринг“ по време на състезателните уикенд в MotoGP през последните години, организаторите на надпреварата за Гран При на Австрия направи една промяна по конфигурацията на пистата. През зимата на дългата права между завои №1 и №3 бе поставен шикан на мястото на леката крива, която бе означена като завой №2.

По този начин скоростта на пилотите бе драстично намалена, а освен това и една от най-опасните зони за спиране (стария завой №2) бе елиминирана. Пилотите имаха своя първи шанс да изпробват шикана по време на вчерашните две тренировки преди Гран При на Австрия, а след тях част от състезателите се изказаха позитивно за промените по австрийската писта.

„Новият шикане е хубаво допълнение към пистата. Там сме напълно слепи, особено в началото на зоната за спиране. Както видяхте в първата тренировка, доста пилоти пресякоха шикана, защото той идва много бързо.

„Сега обаче ние започнахме да го разбираме и усещаме, много е забавно. Има няколко промени на страничния наклон, моторът се движи много. Аз натискам задната спирачка и това ми позволява да изпързалям мотора преди най-агресивната смяна на посоката на движение в календара. Много е забавно, има много бабуни на влизането, което го прави по-забавно. Освен това мисля, че и третият завой става по-лесен за изпреварване. Определено е по-безопасно, което е голям позитив“, обясни пилотът на Дукати Джак Милър.

„Ако видим първия сектор, определено е по-добре. Лично аз предпочитам стария вариант, но в крайна сметка по-безопасния вариант винаги е за предпочитане. За нас е много по-добре да има шикан, а и той се взима на първа предавка. Не очаквах да е толкова бавен. Когато си на колелото всичко изглежда много голямо, но на мотора е много по-малко, а за нас е по-добре така“, пък бе коментарът на световния шампион Фабио Куартараро.

„Определено е много по-различно, но със съгурност е по-безопасно. Негативното е, че много блокираме гумата там, има много неравности, най-вече при преминаването от стария към новия асфалт. Но като цяло е по-сигурно“, заяви Алекс Ринс от Сузуки.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти