Последният световен шампион на Ферари Кими Райконен напусна Формула 1 в края на миналия сезон, а през следващия уикенд ще се състезава в НАСКАР. Но много хора в световния шампионат все още помнят Райконен, а спортният директор на Заубер Беат Цандер зарадва тази седмица феновете на Кими с интересни история за финландеца.
Цандер първо разказа, че Ред Бул не са купили Заубер заради упоритостта на Петер Заубер да използва Кими, а не протежето на компанията Енрике Бернолди, а сега оцени таланта на Райконен.
„Първите ми впечатления от Кими не бяха особено добри, говоря за тестовете на „Мугело” през есента на 2000 година – разказа Цандер. – Но какво можехме да очакваме от младеж, който от Формула Рено скочи направо във Формула 1? На тестовете след първите 3-4 обиколки Кими спря и каза, че трябва да си почине. Помолихме Йозеф Либерер, нашият физиотерапевт да му помогне, а Кими побърза да каже, че може да е още по-бърз.”
Ред Бул не купили Заубер заради Кими Райконен
Цандер и бившият главен конструктор на Заубер по това време Серхио Ринланд са единодушни, че по време на тестовете Кими им е напомнил за легендата Айртон Сена – като стил на пилотиране, работа с колата и отношения с екипа.
Кими Райконен се мести да живее в Италия
„Сякаш гледах първия тест на Сена на „Тръкстън” с кола от Формула 3 през 1982 година”, спомни си Ринланд.
Алфа Ромео поднови партньорството си със Заубер
Дали обаче Райконен е най-талантливият пилот, с когото е работил Цандер?
Колко ще плати Ауди за Заубер?
„Няма никакво съмнение, Кими е №1 в това отношение, от гледна точка на чистия талант, то Кими превъзхожда всички останали наши пилоти”, категоричен е Цандер.
Вилньов: Макс е машина и няма нужда от почивка!
А през годините за Заубер са карали Хайнц-Харалд Френцен, Ник Хайдфелд, Жак Вилньов, Фелипе Маса, Роберт Кубица, Шарл Леклер и др.
Рикардо иска 21 милиона долара от Макларън
Цендер припомни и раздялата на Заубер с Кими след първата му година във Формула 1.
„Райконен имаше договор за 3 години с нас, като условията бяха в наша полза и нямаше как контрактът за бъде разтрогнат предсрочно – поясни Цандер. – Но много бързо стана ясно, че Макларън се интересуват от Кими, а това беше един от най-силните отбори във Формула 1 по това време. И Кими ни каза, че или ще премине в Макларън, или просто ще напусне отбора, дори и това да означава, че няма да кара повече във Формула 1. Затова и Петер Заубер се договори за солидна финансова компенсация от Макларън, като инвестира парите в новия ни аеродинамичен тунел.”
Снимки: Gettyimages