В Ред Бул се отказали от твърдите гуми малко преди старта

Макс Верстапен записа една от най-важните си победи във Формула 1 в неделя в Гран При на Унгария, където стартира 10-и, но със силно каране и правилна стратегия - кога да спре в пита и с какви гуми да се върне на пистата, успя да спечели. 

На старта на състезанието отборите бяха заложили на най-различни стратегии и различни типове гуми - двамата пилоти на Ферари тръгваха със средно твърди гуми, Джордж Ръсел и пилотите на Ред Бул - с меки, а Валтери Ботас - с твърди. Точно тези решения предопределиха донякъде изхода на състезанието.

Стратегията на Ферари за Шарл Леклер беше той да кара с твърдите гуми във втората половина на състезанието, но с тях той беше много бавен и Верстапен го догони и го изпревари, на два пъти.

От Ферари се опитаха да обяснят издънката с гумите
От Ферари се опитаха да обяснят издънката с гумите

След състезанието шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър призна, че Макс Верстапен и Серхио Перес също е трябвало да стартират с твърди гуми, но тимът се е отказал от тази стратегия малко преди началото на състезанието.

Макс каза кога е разбрал, че ще спечели
Макс каза кога е разбрал, че ще спечели

“Планирахме да започнем състезанието с твърдите гуми, тъй като състезателната ни симулация показваше, че това е най-добрият вариант - обясни Хорнър. - Но в хода на деня остана хладно и ние вече бяхме наясно, че тези гуми ще се загреят трудно. Дажи с меките сликове нашите пилоти имаха проблеми със загряването им докато отиваха към стартовата решетка. И ние вече бяхме убедени, че трябва дса стартираме с колкото се може по-меки сликове. Заради това обаче трябваше да караме с два стопа, но ни провървя, че всичко се получи добре.”

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти