Шарл Леклер обясни вчера, че е загубил битката за победата в Гран При на Унгария, след като е получил твърди гуми в бокса, които се оказаха най-лошото решение и пилотът на Ферари беше догонен и на два пъти изпреварен от Макс Верстапен в началото на втората половина на състезанието.
Шарл допълни, че така и не е разбрал защо в тима са решили той да кара с най-твърдите сликове, които той така и не успял да загрее както трябва.
Леклер стартира със средно твърдите сликове на Пирели, вървеше трети до първите спирания в бокса, където прескочи съотборника си Карлос Сайнц и излезе втори. След това Шарл догони лидера Джордж Ръсел, изпревари го и натрупа аванс от 3 секунди.
Макс каза кога е разбрал, че ще спечели
Но в края на 39 обиколка тимът повика Леклер в бокса и той получи въпросните твърди сликове, като веднага след това той беше догонен от Верстапен и започна да потъва в класирането. Това наложи 15 обиколки по-късно той отново да спира за нови гуми и на финала остана едва 6-и.
Леклер: Загубихме победата заради гумите Hard
“Когато сложихме твърдите гуми на колата на Шарл нашата симулация показа, че първите му две обиколки ще са трудни, тъй като гумите се загряват по-бавно - обясни шефът на тима Матиа Биното. - След това очаквахме той да е по-бавен от пилотите със средно твърди гуми в продължение на 10-11 обиколки и след това гумите трябваше да се съживят и той щеше да е по-бърз към края на тази серия от обиколки, която трябваше да е 30 тура.”
Верстапен: Не вярвах, че ще спечеля, надявах се на подиум
Биното обясни, че идеята е била Шарл да се защити от напредващия в класирането Макс, но с твърдите гуми тимът постигна точно обратния ефект.
Верстапен направи невъзможното и спечели в Унгария, пълна катастрофа за Ферари
“С меките нямаше как да се получи, тъй като те нямаше да издържат толкова обиколки, да началото на серията щеше да е турдно, но гумите щяха да са добре в последните обиколки”, повтори Биното.
Сайнц: Очевидно е, че имаме проблеми
След състезанието Леклер обясни, че е искал да изкара колкото се може повече обиколки със средно твърдите, но от бокса го повикаха за твърди. Накрая той се върна на пистата с меките, но не можа да догони пилотите пред себе си.
Биното беше запитан дали е видял проблемите на пилотите на Алпин Фернандо Алонсо и Естебан Окон, които първи спряха за твърди гуми и след темпото им се срина и шефът на Скудерията отговори, че това е било отбелязано, но така и не обясни защо въпреки това в бокса не са променили решението си.
Биното подкрепи тезата на Карлос Сайнц, че колата на Ферари е имала проблеми с темпото и с трите модела гуми в неделя заради по-ниските температури, но още след финала Леклер не беше съгласен с това твърдение и отново обясни, че със средно твърдите е бил достатъчно бърз, за да се бори за победата.
Снимки: Gettyimages