Гледай на живо

Ръководството на Локомотив Авиа и фенове на отбора със съвместна пресконференция в Пловдив

Макс каза кога е разбрал, че ще спечели

Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен стартира едва десети в Гран При на Унгария вчера, но успя да си пробие път до челото и на финала спечели състезанието, в което основните му съперници – най-вече Ферари отново допуснаха сериозни грешки.

Снощи Макс разказа, че в момента, в който е видял Шарл Леклер да има проблеми с най-твърдите сликове, той е знаел, че може да спечели победата.

В първите 30 обиколки на състезанието начело беше Джордж Ръсел с Мерцедес, който стартира първи с меките сликове. Когато той спря в бокса, в 31 обиколка поведе Шарл Леклер, който тръгна със средно твърдите и темпото му беше много добро, като към този момент пилотът на Ферари беше фаворит №1 за победата.

Верстапен: Не вярвах, че ще спечеля, надявах се на подиум
Верстапен: Не вярвах, че ще спечеля, надявах се на подиум

Но нещата започнаха да се объркват, когато Леклер получи твърди сликове при втория си бокс в 40 обиколка. В това време Макс и всички останали пилоти в челото караха със средно твърди. Заради по-студеното време вчера твърдите сликове така и не успяха да влязат в оптималния си температурен прозорец и още в 41 обиколка Верстапен догони и изпревари Леклер.

Верстапен направи невъзможното и спечели в Унгария, пълна катастрофа за Ферари
Верстапен направи невъзможното и спечели в Унгария, пълна катастрофа за Ферари

Малко по-късно в същата 41 обиколка Макс се завъртя и Шарл пак мина пред него, но в 45 обиколка световният шампион отново догони Леклер и пак мина пред него. Оттам нататък пътят към победата му беше открит.

Леклер: Загубихме победата заради гумите Hard
Леклер: Загубихме победата заради гумите Hard

Снощи Макс обясни, че стратегията на Ред Бул по отношение на използването на гумите е била страхотна и също така е усетил, че Шарл има проблеми с твърдите сликове.

Хамилтън: Труден сезон, но отново сме на подиума
Хамилтън: Труден сезон, но отново сме на подиума

„Избрахме подходящия момент за боксовете, както и подходящите модели гуми – заяви Макс. – Най-важното беше, че през цялото време имах сцепление и можех да натискам. Малко по малко си пробивах път напред от 10-ото място на старта, а последното ни спиране в бокса беше много добро. След това видях, че Шарл има сериозни проблеми с твърдите сликове и знаех, че това е моментът, в който трябва да го атакувам. Изпреварих го, завъртях се на 360 градуса, загубих позицията, но продължих да го гоня и пак го настигнах и го изпреварих.”

Сайнц: Очевидно е, че имаме проблеми
Сайнц: Очевидно е, че имаме проблеми

След това Макс потвърди, че в последните обиколки е започнало да ръми и той е решил да заложи на по-спокойното темпо, за да е сигурен, че ще докара колата до финала.

В свободните тренировки на „Хунгароринг” Ферари бяха по-бързи от Ред Бул и Верстапен потвърди, че тимът е имал проблеми в работата с гумите.

„Мисля, че в петък сбъркахме гумите при последната ни състезателна симулация. Тук най-важното беше да избереш правилните гуми за правилния момент. Започнахме състезанието с меки сликове, за да сме по-сигурни, че ще имаме сцепление и ще можем да атакуваме”, допълни Макс.

Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Унгария
Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Унгария

След Унгария Верстапен вече има 80 точки аванс на върха на класирането, а до края на сезона остават още 9 състезания.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички