В нормални условия изпреварванията на пистата „Хунгароринг“ се сред най-трудните във Формула 1, като очакванията са и в днешната Гран При на Унгария това да е така, въпреки новите технически правила, които улесняват изпреварванията.
Точно поради тази причина правилната стратегия и навременните спирания в бокса ще са изключително важни в спора за победата по-късно днес. В миналото сме виждали как направата на два стопа за нови гуми може да се окаже по-добрият избор, отколкото само едно спиране.
Пирели: В Унгария може да има изненади
Точно на това заложи Люис Хамилтън през 2019 година, когато той направи неочакван втори стоп 22 тура преди финала, след което с лекота догодни и изпревари лидера Макс Верстапен, за да стигне до победата преди три години.
Именно заради това прогнозата на Пирели е, че най-бързията начин да се покрие дистанцията от 70 обиколки е с две спирания в бокса. За целта пилотите ще трябва да стартират със смесите софт, след което да направят два стинта с медиум. Първият прозорец за спиране в бокса ще бъде между обиколки 16 и 21, а вторият между 42 и 48.
Покриването на дистанцията с един стоп също е възможно, като за целта ще се използват само медиум и хард, а спирането в бокса ще бъде между обиколки 26 и 34 при старт с медиум. Възможен е и алтернативен вариант на стратегията с един стоп, който включва старт със софт и спиране с хард между обиколки 21 и 28.
Най-бавна ще бъде стратегията, която включва използването и на трите типа гуми за сух асфалт. В този случай първият стинт ще бъде с продължителност от между 20 и 25 обиколки с медиум, след което втората серия от обиколки ще бъде с хард. Тази стратегия ще позволи завършек на състезанието със софт, които да бъдат поставени на колите между 22 и 15 обиколки преди финала.
Всички тези стратегии разбира се са примерни и подлежат на вариации, особено ако колата за сигурност или виртуалната такава влязат в употреба в хода на дистанцията.
Снимки: Gettyimages