След като вчера Макс Верстапен сложи своята четвърта и последна разрешена от правилника скоростна кутия от началото на сезона във Формула 1, днес това стори и неговият основен преследвач в спора за титлата Шарл Леклер.
За пилота на Ферари тази смяна бе очаквана, тъй като във Франция миналата седмица той имаше проблем с избирането на задната предавка след катастрофата му в състезанието на „Пол Рикар“. Механиците на Скудерията направиха опит да поправят трансмисията преди началото на уикенда в Унгария, но след петъчните тренировки избраха да заложат на сигурното и да сложат нова скоростна кутия.
Верстапен се доближи до наказанията, заради новата си скоростна кутия
Освен своята четвърта трансмия Леклер започна своето участие в съботния ден на Гран При на Унгария и със своята осма изпускателна система в рамките на годината. Тя е последната разрешена от правилника за монегаска, което почти сигурно ще му донесе наказание за изпозлването на допълнителни компоненти в рамките на годината.
Той вече изтърпя една такава санкция в Канада, където стартира последен, но фактът, че използва своята последна скоростна кутия и изпускателна система показва, че за него предстоят още стартирания от по-задна позиция.
Снимки: Gettyimages