Маса разказва за тайния си договор с Ферари

Маса разказва за тайния си договор с Ферари

Бразилецът Фелипе Маса кара за Ферари във Формула 1 от 2006 до 2013 и беше много близо до световната титла през 2008, когато Люис Хамилтън му измъкна короната в последната обиколка на Гран При на Бразилия. Ако беше взел титлата тогава, Маса щеше да е първият световен шампион на Бразилия след легендата Айртон Сена.

Маса записа 139 старта за Скудерията, като спечели 11 победи и 15 квалификации. Само Михаел Шумахер и Кими Райконен имат повече стартове от него за Ферари.

Много по-късно Фелипе разказва за отношенията си с Ферари, започнали доста преди 2006, като той е подписал таен договор с тима още през 2000 година. През този сезон Маса печели европейската титла във Формула Рено 2.0 и това му осигурява среща с шефовете на Ферари. В резултат на нея Маса подписва 8-годишен договор с тима, който по-късно го отвежда до титулярното място при Черните кончета.

Маса: Гасли е твърде добър, за да кара в малък отбор
Маса: Гасли е твърде добър, за да кара в малък отбор

“През 2000 година спечелих титлите в италианската и европейската Формула Рено 2.0 - разказа Маса във филма Motorsport Heroes. - В края на сезона имаше интерес към и много тимове ми предлагаха договор. Получих покана за среща с Ферари в Маранело. Тогава не го знаех, но тимът е следял всичко, което правя: тестове, данни от телеметрията на колата ми, състезания, всичко.”

Маса си тръгва от Ферари с двигател и обещание
Маса си тръгва от Ферари с двигател и обещание

Звучи интересно, нали? И това е само началото.

“От Ферари ми казаха: “Добре, ще подпишем договор с теб, ти ще си младши пилот на Ферари - нещо, което досега не се е случвало - но не може да казваш на никого за този договор. Той трябва да остане тайна - допълни Маса. - Така подписах 8-годишен договор с Ферари, но нямах право да кажа на никого за него. Само на семейството ми. Това беше невероятно трудно.”

Първият сезон на Фелипе във Формула 1 е 2002, когато той кара за Заубер - по това време тимът използва двигатели на Ферари.

“Дебютирах със Заубер, с двигатели на Ферари и след това ми се обадиха от Ферари, че са ме избрали да съм техен пилот. Така през 2006 вече бях пилот на Ферари, за мен това беше сбъдната мечта”, допълва бразилецът, който доскоро беше шеф на картинг комисията на ФИА, а сега се състезава в бразилския пистов шампионат за туристически автомобили.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти