Prodrive съживи рали легенда

Prodrive съживи рали легенда

Британската компания Prodrive, която години наред представляваше Subaru в Световния рали шампионат (WRC) представи на Фестивала на скоростта в Гуудууд специалния модел Р25, който е съвременната интерпретация на легендата Subaru Impreza WRX STI 22B от 90-те години на миналия век.

Компанията участва в WRC през сезон 1997 с Impreza WRC, базиран на 22В, а от Р25 ще бъдат произведени само 25 бройки, като всички са отдавна разпродадени въпреки цената от над половин милион евро за кола.

“Със създаването на Р25 ние отдаваме почит на Impreza 22B и се връщаме към една изключителна ера от развитието на WRC, като сме използвали най-съвременните технологии и материали”, обясни президентът на Prodrive Дейвид Ричардс.

Автомобилът е изграден върху оригинално шаси от 22В, но всичко останало е ново. Каросерията е композитни материали, а теглото на целия автомобил е под 1200 килограма. Двигателят е 2,5-литров 4-цилиндров боксер с мощност 405 конски сили и максимален въртящ момент 600 нютонметра.

Двигателят е базиран на последния модел 2,5-литров мотор на Subaru, като е сериозно доработен от Prodrive, добавено е турбо на Garrett, нов интеркулър и въздушна кутия плюс изпускателна система на Akrapovic.

Трансмисията е полуавтоматична, задвижването е на четирите колела, има антилаг система и лаунч контрол, ускорението от 0 до 100 км/ч е 3,5 секунди. Заради повишената мощност следата на Р25 е увеличена на 1770 мм, а за по-доброто поведение на пътя се грижат амортисьори на Bilstein и нови стабилизиращи щанги. Спирачките също са подобрени - 380-милиметрови вентилирани дискове на предните колела, като при тях спирачните апарати са 6-бутални. Отзад спирачните дискове са с диаметър 350 мм, спирачните апарати са 4-бутални, като всички идват от AP Racing.

В интериора Prodrive също се смесили новото и традиционните решения - има екран с висока резолюция, който работи с електронното устройство, което събира информация за представянето на колата. Обзавеждането на купето е нов жест към 90-те години - кожа, алкантара и в добавка - карбонови елементи. Има и задни седалки, но също така компанията предлага и възможността за премахването им и инсталирането на ролбар в купето.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти