Ford показа електрически ван с 2000 конски сили

Ford показа електрически ван с 2000 конски сили

Най-мощния електрически ван в света, представи вчера на Фестивала на скоростта в Гуудууд Ford - пълното име на електромобила е Ford Pro Electric SuperVan, а мощността му е 2000 конски сили. Това естествено е най-мощният ван, създаван от Ford и илюстрира сериозния ангажимент на компанията за електрификация на гамата й модели.

Задвижването се осъществява от 4 електромотора, батерията е с течно охлаждане и капацитет 50 киловатчаса, а с тези 2000 конски сили ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 2 секунди. Ванът е изграден върху специално създадено шаси, пригодено за каране на писта, в което са използвани и компоненти от наскоро представения E-Transit Custom - електрическият вариант на популярния ван. А в кабината пилотът може да разчита на системата Ford SYNC със сензорен екран, заета от стандартните модели на марката, чрез който се управляват различните функции на електрическия ван.

Ванът е създаден изцяло с демонстрационна цел, като това е съвместен проект на Ford Performance и австрийската компания STARD на Манфред Щол - един от пионерите в изграждането на електрически състезателни коли. Дизайнът на вана е дело на екипа на Ford Design в Кьолн.

Новият супер мощен електрически ван всъщност е продължение на една много интересна традиция на Ford.

Първият SuperVan на Ford се появява през 1971 година - тогава първото поколение на Transit получава двигател от Ford GT40  - автомобилът, спечелил “24 часа на Льо Ман”. По-късно идва SuperVan 2, който е версия на Transit Mk 2 с каросерия от фибростъкло върху шасито на състезателния Ford C100 и задвижван от 8-цилиндров Cosworth V8 двигател с мощност 590 конски сили. По-късно този ван получи фейслифт и така се появи SuperVan 3, версия на третата генерация на Transit, но с двигател Cosworth HB с мощност 650 конски сили, зает директно от Формула 1.

Спортната конструкция на демонстрационния модел съчетава пода на E-Transit Custom със стоманена рамка и олекотени композитни панели на купето. Единствената по рода си 50 kWh батерия с течно охлаждане е монтирана така, че да се постигне максимално правилно разпределение на теглото и нисък център на тежестта, и може да бъде заредена за 45 минути с бързозарядна станция. Водачът може да получи информация за заряда на батерията и други данни свързани с електрическото задвижване чрез сензорен екран в кабината. 

Четири електрически мотора едновременно доставят приблизително 2000 к.с. чрез система за задвижване на всички колела – достатъчно, за да задвижи невероятния ван до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди и да го превърне в най-бързия и най-екологичен SuperVan, създаван някога. 

Ford подкрепи пълното преминаване към електромобили в ЕС
Ford подкрепи пълното преминаване към електромобили в ЕС

Като всеки истински ван, Electric SuperVan разполага с товарно пространство зад водача; врата отстрани на каросерията улеснява товаренето и разтоварването, а Ford разработва сигурна електромагнитна система за използването ѝ, управлявана чрез SYNC екрана. 

Ford показа електрическия E-Transit Custom
Ford показа електрическия E-Transit Custom

Пакет от бордови камери може да потопи публиката по целия свят в атмосферата и преживяването в купето по време на впечатляващите високо мощни спринтове  на SuperVan. Както при Ford E Transit, водачът може да пуска картина от камерите върху екрана в кабината и да превключва между тях, за подпомагане маневрирането в тесни пространства.

Зад волана на SuperVan 4 вчера публиката в Гуудууд гледа Ромен Дюма, рекордьорът на трасетата в Гуудууд и Пайкс Пийк, който държи и рекорда за най-бърза обиколка на Северната дъга на “Нюрбургринг” с електромобил.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички