Войната в Украйна докара поредица тежки икономически санкции на агресора Русия, като те засягат всички сфери на икономиката на страната, включително и автомобилното производство. Повечето западни компании, произвеждащи коли в Русия вече преустановиха дейността си, а местните производствени мощности трудно ще заработят отново, тъй като във всички местни модели се използват чуждестранни компоненти или интелектуалната собственост върху тях не е в руски ръце.
Renault стана последният западен автомобилен производител, който напуска Русия, като компанията продава за 2 стотинки АвтоВАЗ в Толиати и закрива завода си в Москва. На това реагира кметът на Москва Сергей Собянин, който обяви, че заводът ще продължи да работи и работните места в него ще бъдат запазени.
Renault продава АвтоВАЗ за 2 стотинки
Планът на Собянин е възстановяване на производството на автомобили с марката Москвич, като технологичен партньор ще е производителят на камиони КамАЗ, който обаче също пострада от санкциите заради сериозното присъствие на чуждестранни партньори в Набережие Челни.
И руските рали пилоти спират да карат
Още през 2015 година руското подразделение на Renault подаде заявка в Роспатент за регистрация на търговската марка и емблема на Москвич, като заводът в Москва, носещ името АЗЛК работи до 2001 година, а възстановяването му стана възможно благодарение на руснаците.
Рестартирането на производството в завода в Москва звучи като политическа акция, а не като реално намерение с оглед на това, че КамАЗ при леките коли разполага само с прототип на малък електромобил, който обаче все още е далеч от серийно производство. Досега в Москва Renault произвеждаше версии на модели на Dacia - Logan, Sandero и Duster, правата за които остават у французите и за които също са необходими голям брой компоненти, които се внасят от чужбина.