Мартин Чой говори за плановете си до края на сезона

Най-добрият ни състезател по мотоциклетизъм на писта Мартин Чой гостува в предаването „Код Спорт“ по RING. Той е 28-кратен шампион на България по мотоциклетизъм, бил е и европейски шампион. Участвал е в най-трудното състезание „24 часа на Льо Ман“. 

- Марти, как започна сезонът за теб?

- Сезонът, за съжаление, не започна по начина, по който си го представяхме, тъй като още в първия кръг от BMU европейския шампионат на пистата в Серес имах инцидент. Направих едно падане, при което бях контузен – счупена лъчева кост с още четири фрактури на ръката. Последва операция от около три часа и планка със седем винта, но това е нашият спорт. Възстановявам се, чувствам се всеки ден все по-добре и по-добре. Забравил съм го и гледам към следващия старт. 

- Въпреки травмата обаче, замина за Франция да участваш в едно от най-престижните и тежки състезания „24 часа на Льо Ман“. Какво се случи, когато пристигна в отбора там?

- Много силно го исках, въпреки всичко и въпреки опита, който имам. Още от момента, в който станах от земята, след като бях паднал, бях сигурен, че ръката ми е счупена, тъй като го усещах. Въпросът беше как е счупена и колко е зле положението. Много ми се искаше специалистите много бързо да ме върнат за следващата седмица да съм там, да съм част от отбора, да помагам и да карам. Но за съжаление след скенерите и изследванията, които направихме и след самата операция, разбрахме, че това нещо няма как да се случи. Заминах просто да съм част от отбора и да ги подкрепям. 

- Кога отново ще те видим на пистата и къде ще бъде първото ти състезание?

- Плановете са да продължим по календара. Много скоро навлиза вторият кръг от BMU европейския шампионат. Почва след около 15 дни, което прави задачата при нас много тежка и много важна. Той ще е на пистата в Белград. Ще караме два манша – един в събота и един в неделя. Програмата е доста интензивна, тъй като веднага след състезанието в Белград, имаме първи кръг от националния шампионат на писта в Плевен на „Долна Митрополия“. Веднага след това трябва да излетя за 24-те часа на легендарната писта „Спа“ в Белгия. За първи път правят ендуранс шампионат на нея. Това ще е втори кръг от световния ендуранс шампионат. Много силно се надявам всичко да е минало добре с ръката ми, всичко да е зараснало по най-добрия начин, да имам силата и възможността да мога да взема участие във втори кръг от световния ендуранс шампионат. Както и на „24 часа на Льо Ман“, и на „Спа“ е много, много тежко самото натоварване. Но предстои да видим. 

- Как се развива твоят спорт в България? Има ли деца, които да вървят по твоите стъпки?

- За съжаление, в България не се развива много добре този спорт. Мисля, че отдавна трябваше да има изградени съоръжения. Говоря за писта, защото когато тя е изградена, тогава вече може да тръгнат децата. В България има много талантливи деца, които могат да покажат много голям потенциал. Има едно дете, което върви много силно по моя път и много по-добре от началото ми. За негово щастие то живее в Испания и се казва Никола Мирославов. Вече втора година кара в клас Moto4 в испанския шампионат - това е един от най-силните шампионати в света. Почва да влиза в подиуми. В първия кръг в първия манш направи победа, после взе едно трето място. Така че има едно българче, което развява трибагреника. Със сигурност това ще е следващият Мартин Чой!

- Какъв бюджет е необходим за елитен състезател като теб, за да участва във всички състезания?

- Не мога да кажа с точност, но бюджетът наистина е много голям. В днешно време един състезателен мотоциклет е малко над 80 хиляди евро, а трябва да имате по два такива, както и всичко останало. 

Гледайте най-вълнуващите състезания от MotoGP, WRC, NASCAR и Supercars, на живо, само в ефира на MAX Sport.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти