Мортара с първи полпозишън в кариерата си във Формула Е

Мортара с първи полпозишън в кариерата си във Формула Е

С чудовищен последен завой, в който спечели близо две десети и половина, Едоардо Мортара спечели квалификация преди първия и два старта от Формула Е в германската столица Берлин. За него това е първи полпозишън в кариерата в изцяло електрическия шампионат.

С чудовищен последен завой, в който спечели близо две десети и половина, Едоардо Мортара спечели квалификация преди първия и два старта от Формула Е в германската столица Берлин. За него това е първи полпозишън в кариерата в изцяло електрическия шампионат.

С чудовищен последен завой, в който спечели близо две десети и половина, Едоардо Мортара спечели квалификация преди първия и два старта от Формула Е в германската столица Берлин. За него това е първи полпозишън в кариерата в изцяло електрическия шампионат.

Пилотът на Вентури допусна неточност в началото на своята обиколка във финалния дуел срещу Алекс Симс и до средата на обиколката натрупа пасив от 0.185 секунди спрямо британеца. Тогава обаче той започна да стопява изоставането си, което един завой преди финала беше 0.110, а в края на обиколка, за всеобща изненада той бе с 0.137 пред пилота на Махиндра.

Пилотът на Вентури допусна неточност в началото на своята обиколка във финалния дуел срещу Алекс Симс и до средата на обиколката натрупа пасив от 0.185 секунди спрямо британеца. Тогава обаче той започна да стопява изоставането си, което един завой преди финала беше 0.110, а в края на обиколка, за всеобща изненада той бе с 0.137 пред пилота на Махиндра.

Пилотът на Вентури допусна неточност в началото на своята обиколка във финалния дуел срещу Алекс Симс и до средата на обиколката натрупа пасив от 0.185 секунди спрямо британеца. Тогава обаче той започна да стопява изоставането си, което един завой преди финала беше 0.110, а в края на обиколка, за всеобща изненада той бе с 0.137 пред пилота на Махиндра.

Самият Симс стигна до финала бе леко спорен начин, след като в полуфинала даде равно време с това на Жан-Ерик Верн. Заради по-доброто си представяне в груповата фаза обаче двукратният шампион бе зад своя съперник по обиколката, което означаваше, че той записа втори своето време, което даде предимство на Симс.

Самият Симс стигна до финала бе леко спорен начин, след като в полуфинала даде равно време с това на Жан-Ерик Верн. Заради по-доброто си представяне в груповата фаза обаче двукратният шампион бе зад своя съперник по обиколката, което означаваше, че той записа втори своето време, което даде предимство на Симс.

Самият Симс стигна до финала бе леко спорен начин, след като в полуфинала даде равно време с това на Жан-Ерик Верн. Заради по-доброто си представяне в груповата фаза обаче двукратният шампион бе зад своя съперник по обиколката, което означаваше, че той записа втори своето време, което даде предимство на Симс.

Верн ще раздели първата редица по-късно днес със своя съотборник Антонио Феликс да Коща, който загуби от Мортара в полуфиналната фаза. Португалецът ще тръгне трети, заради по-доброто си време в полуфинала.

Верн ще раздели първата редица по-късно днес със своя съотборник Антонио Феликс да Коща, който загуби от Мортара в полуфиналната фаза. Португалецът ще тръгне трети, заради по-доброто си време в полуфинала.

Верн ще раздели първата редица по-късно днес със своя съотборник Антонио Феликс да Коща, който загуби от Мортара в полуфиналната фаза. Португалецът ще тръгне трети, заради по-доброто си време в полуфинала.

Зад двамата пилоти на ДС Течийтах ще бъдат Андре Лотерер и Паскал Верлайн от Порше, които загубиха съответно от Мортара и Симс в първия кръг на дуелите. Победените от Да Коща и Верн Серхио Сете Камара и Щофел Вандоорн ще тръгнат седми и осми в първия старт на бившото летище „Темпелхоф“.

Зад двамата пилоти на ДС Течийтах ще бъдат Андре Лотерер и Паскал Верлайн от Порше, които загубиха съответно от Мортара и Симс в първия кръг на дуелите. Победените от Да Коща и Верн Серхио Сете Камара и Щофел Вандоорн ще тръгнат седми и осми в първия старт на бившото летище „Темпелхоф“.

Зад двамата пилоти на ДС Течийтах ще бъдат Андре Лотерер и Паскал Верлайн от Порше, които загубиха съответно от Мортара и Симс в първия кръг на дуелите. Победените от Да Коща и Верн Серхио Сете Камара и Щофел Вандоорн ще тръгнат седми и осми в първия старт на бившото летище „Темпелхоф“.

Зад тях на стартовата решетка ще застанат пилотите, които бяха елиминирани след груповата фаза, като нечетните позиции на старта ще бъдат за Мич Евънс, Джейк Денис, Лукас ди Граси, Оливър Търви, Максимилян Гюнтер, Ник Касиди и Дан Тиктъм, които бяха част от групата на Мортара. Четните места пък ще са за Ник де Врийс, Оливър Роулънд, Сам Бърд, Антонио Джовинаци, Робин Фрайнс, Оливър Аскю и Себастиен Буеми. 

Зад тях на стартовата решетка ще застанат пилотите, които бяха елиминирани след груповата фаза, като нечетните позиции на старта ще бъдат за Мич Евънс, Джейк Денис, Лукас ди Граси, Оливър Търви, Максимилян Гюнтер, Ник Касиди и Дан Тиктъм, които бяха част от групата на Мортара. Четните места пък ще са за Ник де Врийс, Оливър Роулънд, Сам Бърд, Антонио Джовинаци, Робин Фрайнс, Оливър Аскю и Себастиен Буеми. 

Зад тях на стартовата решетка ще застанат пилотите, които бяха елиминирани след груповата фаза, като нечетните позиции на старта ще бъдат за Мич Евънс, Джейк Денис, Лукас ди Граси, Оливър Търви, Максимилян Гюнтер, Ник Касиди и Дан Тиктъм, които бяха част от групата на Мортара. Четните места пък ще са за Ник де Врийс, Оливър Роулънд, Сам Бърд, Антонио Джовинаци, Робин Фрайнс, Оливър Аскю и Себастиен Буеми. 

Швейцарецът първоначално се класира в топ 4 на своята група, но в последствие загуби най-бързата си обиколка заради нарушение на правилото за минимален престой в бокса. То изисква всеки пилот да прекара минимум 100 секунди в пит лейна, а Буеми се върна на трасето 6 секунди преди изтичането на това време. Печеливш от санкцията на бившия шампион бе Симс, който оригинално даде пето време във втората група. Самият Буеми ще потегли десети.

Швейцарецът първоначално се класира в топ 4 на своята група, но в последствие загуби най-бързата си обиколка заради нарушение на правилото за минимален престой в бокса. То изисква всеки пилот да прекара минимум 100 секунди в пит лейна, а Буеми се върна на трасето 6 секунди преди изтичането на това време. Печеливш от санкцията на бившия шампион бе Симс, който оригинално даде пето време във втората група. Самият Буеми ще потегли десети.

Швейцарецът първоначално се класира в топ 4 на своята група, но в последствие загуби най-бързата си обиколка заради нарушение на правилото за минимален престой в бокса. То изисква всеки пилот да прекара минимум 100 секунди в пит лейна, а Буеми се върна на трасето 6 секунди преди изтичането на това време. Печеливш от санкцията на бившия шампион бе Симс, който оригинално даде пето време във втората група. Самият Буеми ще потегли десети.

Първото от две поредни състезания в германската столица стартира в 16:00 часа българско време по-късно днес.

Първото от две поредни състезания в германската столица стартира в 16:00 часа българско време по-късно днес.

Първото от две поредни състезания в германската столица стартира в 16:00 часа българско време по-късно днес.

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти