Urbansphere е третият концептуален модел на Audi, в чието име присъства sphere - високотехнологичен електромобил, приличащ на MPV, в който акцентът е върху пространството на борда и автономното придвижване.
Засега в Audi нямат планове за серийно производство на Urbansphere, но ако се стигне дотам, то моделът ще е много подходящ за китайския пазар, може би това е бъдещето на мобилността в мегаградовете, като Шанхай например.
Urbansphere се появява след открития спортен концепт Skysphere и луксозния GT модел Grandsphere, който подсказа как ще изглежда следващото поколение на А8. Третият модел споделя отделни елементи с първите два концепта - като радиаторната решетка с извити краища и тесните фарове, за които може да се очаква, че ще се появят в серийните модели на Audi.
Urbansphere стъпва на 24-инчови колела, това е най-високият от трите концепта, както и най-дългият - 5,51 метра, което пък го прави най-големият концептуален модел, създаван досега от Audi. А размерите му могат да бъдат обяснени и с подхода на дизайнерите и конструкторите автомобилът да бъде изграден “отвътре навън” и най-важно да е пространството и атмосферата за пасажерите.
Колесната база на Urbansphere е 3,4 метра, а широчината му - 2,01 метра, което означава много пространство на борда и като се има предвид, че отзад има само две кресла, то комфортът, при това от висока класа, е налице.
Формите на електромобила са като на MPV, вратите се отварят една срещу друга, а липсата на В-колонка допълва усещането за простор и гарантира още по-лесен достъп на борда.
В автомобила се използват технологии, които засичат стреса плюс анализ на гласа на пасажерите, за да се установи как се чувстват и след това електронният мозък на Urbansphere дава предложения за това как да бъде подобрено настроението им и емоционалното им състояние.
Електромобилът отговоря на изискванията за 4-о ниво на автономно придвижване, а с едно натискане на бутон воланът се прибира в арматурното табло, което осигурява повече пространство за пътуващите отпред, както и по-добър обзор към инфотейнмънт екраните пред пасажерите.
Концептът е изграден върху платформата за електромобили на Audi PPE, капацитетът на батерията е “около 120 киловатчаса”, като едно зареждане би трябвало да е достатъчно за 750 километра. Батерията осигурява енергия за два електромотора, тук разбира се присъства и задвижването на четирите колела Quattro, а общата мощност на електромоторите е 400 конски сили с 690 нютонметра максимален въртящ момент. Когато няма по-голямо натоварване електромоторът на предния мост може да бъде изключван, за да се постигне по-голям пробег.
Въпреки впечатляващите си размери концептът ще е маневрен - основно заради завиващите задни колела, което винаги ще си остане важна характеристика за всички возила, движещи се в натоварения градски трафик.