Нови логистични проблеми във Формула 1

Нови логистични проблеми във Формула 1

Само седмица след като уикендът за Гран При на Аржентина в MotoGP трябваше да бъде изменян заради проблеми с превоза на оборудване на Индонезия до Южна Америка, Формула 1 се размина на косъм с подобна съдба. Само адекватната намеса на официалния логистичен партньор на Формула 1 – DHL спаси нормалното провеждане на уикенда в Мелбърн.

Специалната намеса на DHL се наложи, след като един от корабите, който е бил натоварен с контейнери на три от отборите и е потеглил от Европа в началото на февруари е бил забавен повече от седмица на пристанището в Сингапур. Така неговият път, който обичайно отнема 42 дни (6 седмици) е щял да бъде увеличен до 49 дни, което пък е щял да застраши нормалния ход на събитията в Австралия.

MotoGP отмени петъчните тренировки за Гран При на Аржентина
MotoGP отмени петъчните тренировки за Гран При на Аржентина

За да се избегне това от DHL са взели решението корабите до останат закотвени в Сингапур, а оборудването да бъде транспортирано до Мелбърн с три карго самолета. След това решение всичко е пристигнало на пистата „Албърт парк“ в понеделник сутринта, което е дало необходимото време на всички отбори да разопаковат своите багажи.

Самите самолети са били пренасочени от Лос Анджелис и Виетнам до Сингапур, а операцията е била лично контролирана от Пол Фоулър, вицепрезидент на DHL, отговарящ за логистиката в моторните спортове. Всички тези забавяния в MotoGP и Формула 1 се дължат на войната в Украйна и постоянно повишаващите се цени на горивата в глобален мащаб.

Това води и до увеличаване на цените на транспорт по суша, вода и въздух, които за щастие на отборите не влизат в ограниченията, наложени от тавана на бюджетите. Все пак за да спестят известни средства всички отбори имат по поне пет комплекта оборудване, което се превозва по вода и не се използва във всеки един уикенд, а веднъж на 4-5.

„В момента има нещо като наддаване. Цените на контейнер с маршрут от Европа до Азия и обратно, които бяха около 900 долара, сега са близо 20 000. Всички отборите имат пет комплекта, вече заради много състезания те правят и шести комплект. Те включват стените на гаражите, част от оборудването за пит стоповете, маси и столове, на които механиците и гостите на отбора да седят, всичко това се превозва по вода“, каза Фоулър.

За Формула 1 проблемите с логистиката са общо трети в рамките на последните шест месеца. Първите бяха между състезанията в Мексико и Бразилия миналата година, когато бури южно от Флорида не позволиха на част от карго самолетите, превозващи оборудване да излетят навреме от Маями, но и тогава Боговете се усмихнаха на Формула 1 и нямаше проблеми с уикенда за Гран При на Сао Пауло.

По-рано тази година отборът на Хаас не стигна на време за началото на предсезонните тестове в Бахрейн, след като самолетът, който трябваше да превози неговото карго се повреди в Истанбул на път за Великобритания, където трябваше да бъде натоварен.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички