Само седмица след като уикендът за Гран При на Аржентина в MotoGP трябваше да бъде изменян заради проблеми с превоза на оборудване на Индонезия до Южна Америка, Формула 1 се размина на косъм с подобна съдба. Само адекватната намеса на официалния логистичен партньор на Формула 1 – DHL спаси нормалното провеждане на уикенда в Мелбърн.
Специалната намеса на DHL се наложи, след като един от корабите, който е бил натоварен с контейнери на три от отборите и е потеглил от Европа в началото на февруари е бил забавен повече от седмица на пристанището в Сингапур. Така неговият път, който обичайно отнема 42 дни (6 седмици) е щял да бъде увеличен до 49 дни, което пък е щял да застраши нормалния ход на събитията в Австралия.
MotoGP отмени петъчните тренировки за Гран При на Аржентина
За да се избегне това от DHL са взели решението корабите до останат закотвени в Сингапур, а оборудването да бъде транспортирано до Мелбърн с три карго самолета. След това решение всичко е пристигнало на пистата „Албърт парк“ в понеделник сутринта, което е дало необходимото време на всички отбори да разопаковат своите багажи.
Самите самолети са били пренасочени от Лос Анджелис и Виетнам до Сингапур, а операцията е била лично контролирана от Пол Фоулър, вицепрезидент на DHL, отговарящ за логистиката в моторните спортове. Всички тези забавяния в MotoGP и Формула 1 се дължат на войната в Украйна и постоянно повишаващите се цени на горивата в глобален мащаб.
Това води и до увеличаване на цените на транспорт по суша, вода и въздух, които за щастие на отборите не влизат в ограниченията, наложени от тавана на бюджетите. Все пак за да спестят известни средства всички отбори имат по поне пет комплекта оборудване, което се превозва по вода и не се използва във всеки един уикенд, а веднъж на 4-5.
„В момента има нещо като наддаване. Цените на контейнер с маршрут от Европа до Азия и обратно, които бяха около 900 долара, сега са близо 20 000. Всички отборите имат пет комплекта, вече заради много състезания те правят и шести комплект. Те включват стените на гаражите, част от оборудването за пит стоповете, маси и столове, на които механиците и гостите на отбора да седят, всичко това се превозва по вода“, каза Фоулър.
За Формула 1 проблемите с логистиката са общо трети в рамките на последните шест месеца. Първите бяха между състезанията в Мексико и Бразилия миналата година, когато бури южно от Флорида не позволиха на част от карго самолетите, превозващи оборудване да излетят навреме от Маями, но и тогава Боговете се усмихнаха на Формула 1 и нямаше проблеми с уикенда за Гран При на Сао Пауло.
По-рано тази година отборът на Хаас не стигна на време за началото на предсезонните тестове в Бахрейн, след като самолетът, който трябваше да превози неговото карго се повреди в Истанбул на път за Великобритания, където трябваше да бъде натоварен.