Най-популярният модел на Honda - Civic, навърши 50 години, а компанията показа 11-ото поколение на модела, което ще се появи на пазара в Европа през есента на тази година. Новият Civic запазва формите и най-общо дизайна на своя предшественик, но А-колоните са изнесени по-напред, а увеличената площ на стъклата осигурява повече светлина в купето и по-добър обзор. Като цяло дизайнът на модела е опростен и по-изчистен в сравнение с предишната генерация.
Предницата на новия Civic е идентична с тази на американската версия, но за пазара в Европа Honda предлага само фастбек вариант, а не и седан. Комбито изпадна от гамата при 10-ото поколение на модела и едва ли ще се появи отново.
В сравнение със своя предшественик новият Civic има с 35 милиметра по-дълга колесна база, като колата вече има и по-широка задна следа, което осигурява по-добра стабилност в завоите.
Civic ще се продава като хибрид на Стария континент, като моделът също получава системата на задвижване е:HEV, но тук се появява нов 2-литров двигател, който работи по цикъла на Аткинсън. В хибридната система влизат литиево-йонна батерия със 72 клетки и два компактни електромотора. Общата мощност на хибридната система е 135 киловата, а максималният въртящ момент - 315 Nm. Бензиновият двигател е с 41% по-добра топлинна ефективност, което е най-високият резултат за сериен лек автомобил.
Новият Civic ще е предлага в три нива на оборудване: Elegance, Sport и Advance, като при най-високото Advance присъстват 10,2-инчов LCD дисплей пред водача, както и аудио система Bose с 12 говорителя.
Производството на новия модел ще е в Япония, тъй като Honda затвори британската си фабрика в Суиндън, която произвеждаше за Европа, а с лансирането на 11-ото поколение на Civic вече цялата гама на марка на европейския пазар ще е електрифицирана.
Снимки: Sportal.bg