Toyota Gazoo Racing планира разширение на гамата модели, които предлага, като се очаква, че ни делят броени месеци от представянето на GR Corolla. Японският гигант вече потвърди, че новият хотхеч ще се появи в Европа за 2023 година, а сега вече има и още информация за колата.
Задвижването на GR Corolla ще е поверено на двигателя G16E-GTS - 1,6-литров 3-цилиндров агрегат с турбо, който вече се използва при GR Yaris. Мощността му е 260 конски сили, но се предполага, че при GR Corolla тя ще е по-висока, но не с много - може би увеличението ще е до 275 к.с. Това е необходимо, за да може японският модел да е реален съперник на популярни модели като VW Golf GTI и Hyundai i30 N.
Базовата версия на GR Corolla ще се предлага с 6-степенна механична трансмисия, но вече е известно, че в Gazoo Racing работят по развитието на нова автоматична кутия с 8 степени и бързо превключване на предавките. Версия на новата трансмисия вече се появи на един от прототипите GR Yaris, с кето беше сложен край на слуховете, че Gazoo Racing планира да продава коли със CVT трансмисия или такава с два съединителя. Почти сигурно GR Corolla ще получи и системата за задвижване на четирите колела GR-Four.
За разлика обаче от GR Yaris при GR Corolla няма да видим толкова много инженерно развитие на автомобила, а причината е, че GR Yaris е хомологационният модел на Toyota за Световния рали шампионат (WRC).
Това обяснява и очакваното използване на шасито и купето от стандартната Corolla, а основните промени ще са свързани с по-широката предна следа, нови предни калници, нови амортисьори и джанти.
Снимки: Sportal.bg