Няколкото тежки катастрофи, които станаха на пистата в Джеда, както във Формула 1, така и във Формула 2, накараха пилотите да критикуват дизайна на пистата, като най-остро се изказаха световният шампион Макс Верстапен и пилотът на Макларън Ландо Норис.
Вчера се наложи квалификацията да бъде прекъсната заради тежката катастрофа на Мик Шумахер, който се отърва се отърва невредим при удара в бързата му обиколка. В спринтовото състезание във Формула 2 също станаха две катастрофи.
След квалификацията вчера Верстапен обясни, че пистата в Джеда е „много опасна” и попита защо има толкова много бързи завои, а не просто дълги прави.
Ферари или Ред Бул, кой ще ликува в Джеда?
„Миналата година бях доволен от начина, по който мина уикендът, що се отнася до катастрофите. Има места, където изпускаш колата, както стана с Мик и излиташ на пълна газ срещу стената, това е изключително болезнено и много, много опасно. Правите тук не са нормални прави, а дълги завои, които са слепи. Не знам защо трябва пистата да има такъв дизайн. Ако искат да караме на пълна газ, да сложат дълги прави, така ще е по-безопасно за всички”, заяви Верстапен.
Серхио Перес поднесе изненадата в квалификацията в Джеда, Шумахер в болница
Норис се съгласи с Верстапен и поиска да бъдат променени „агресивните” бордюри, които сега са още по-трудни за преодоляване с по-тежките коли за новия сезон, които са и с по-къс ход на окачването.
„Колите във Формула 1 и Формула 2 стоят много ниско до асфалта и е трудно да се минава през агресивните бордюри тук – заяви Ландо. – Една малка грешка през бордюра и губиш контрол върху колата, като вече летиш към предпазната стена.”
Норис: Макларън трябва да свикне със задните позиции
Пилотът на Алфа Ромео Валтери Ботас пък обясни, че трасето в Саудитска Арабия е „по-рисково” в сравнение с повечето писти в календара на световния шампионат.
Шумахер пропуска Гран При на Саудитска Арабия
„Честно казано, мисля, че на всяко улично трасе може да стане катастрофа като тази на Мик – заяви финландецът. – Но това тук е по-рисково трасе, когато се удариш толкова силно в бетонните стени винаги боли.”
Пилотите не харесаха промените в Джеда
Ботас допълни, че все още има какво да се желае по отношение на видимостта в слепите завои, обградени от бетонни блокове. Това беше основната критика на пилотите след състезанието миналата година бяха направени някои промени по завоите, но това се оказа недостатъчно.