Ferrari 250 SWB е сред най-скъпите автомобили в историята, а ограничените бройки, произведени преди десетилетия от италианската компания, гарантират високата цена на колата за години напред. Но британската компания RML, която е специализирана в подготовката и създаването на състезателни автомобили, както и в пълното възстановяване на класики, предлага своя версия на класическия хит, която ще струва доста по-евтино от оригинала.
В RML планират производствена серия от 30 бройки на своята версия на 250 SWB, която получава името Short Wheelbase. За основа на автомобила се използва Ferrari 550 Maranello, а купето е копие на 250 SWB, но е изцяло от фиброкарбон. Използването на композитни материали при създаването на съвременни каросерии за класически модели е продиктувано от здравината им, ниското тегло и възможностите за производството им в малки серии.
Въпреки, че Ferrari произвежда 250 SWB 40 години по-рано в сравнение с 550 Maranello, двата модела са със сходни пропорции по отношение на колесната база и височината, но широчината им е различна. Точно тези съвпадения са улеснили работата на главния дизайнер на RML Джонатан Боуън, който е трябвало да пресъздаде в модерен вариант формите на 250 SWB.
3,5-литровият V12 атмосферен двигател, зает от 550 Maranello, както и 6-степенната механична трансмисия и диференциалът с ограничено приплъзване, осигуряват повече от прилични за днешно време динамични качества. Мощността на мотора е 485 конски сили, а ускорението на новия автомобила донор е 3,1 секунди от 0 до 96 км/ч, максималната му скорост - 298 км/ч. Според RML, тяхната версия на 250 SWB ще е “малко по-бърза” от оригинала.
Един от основните проблеми при създаването на Short Wheelbase е било осигуряването на достатъчно добра работа на аеродинамиката на новата кола, без обаче да се нарушават формите и линиите на оригиналния модел. Задачата е била лешена с добавянето на отделни аеродинамични елементи, част от които са вдъхновени от тези, използвани при 250 SWB.
Все още няма информация колко точно ще струва творението на RML, но с оглед на индивидуализирането на всеки един автомобил и постоянно растящите цени на 550 Maranello на пазара на класики, Short Wheelbase няма да е евтин. Но ще остане много по-евтин от оригинала. А и скоро трябва да има информация, въпреки че в RML са на етап предсериен прототип.
Снимки: Sportal.bg