Верстапен не вижда полза от използването на чисто нов двигател на Хонда

Верстапен не вижда полза от използването на чисто нов двигател на Хонда

Лидерът в световния шампионат във Формула 1 Макс Верстапен заяви, че потенциалното поставяне на чисто нов двигател в неговия болид за последните два старта няма да му донесе същото предимство, което получи Люис Хамилтън от Мерцедес в Бразилия.

Верстапен няма да получи нов двигател за Гран При на Саудитска Арабия
Верстапен няма да получи нов двигател за Гран При на Саудитска Арабия

В уикенда за Гран При на Сао Пауло седемкратният шампион отвори своя пети двигател с вътрешното горене от началото на сезона, при разрешени само три такива. Този ход му донесе огромно предимство на „Интерлагос“, което му позволи да триумфира, въпреки че стартира последен в спринта, а след това десети в същинското състезание. 

Хамилтън ще използва „ракетния“ двигател от Бразилия в Саудитска Арабия
Хамилтън ще използва „ракетния“ двигател от Бразилия в Саудитска Арабия

За разлика от моторите на Мерцедес, тези на Хонда не губят толкова много от своето представяне в хода на жизнения си цикъл. Точно заради това Верстапен смята, че нов двигател няма да му даде същото предимство, на което се радва неговият съперник за титлата.

Хелмут Марко с теория за слабата надеждност на Мерцедес през 2021 година
Хелмут Марко с теория за слабата надеждност на Мерцедес през 2021 година

„Нашият двигател всъщност е много постоянен в представянето си през жизнения си цикъл. Ще направим смяна само ако се притесняваме за надеждността, но това не би трябвало да са налага“, каза звездата на Ред Бул.

Макс Верстапен

През сезона Верстапен е използвал четири бройки от повече компоненти в задвижващата система, като основна причина за това бе тежкият инцидент на „Силвърстоун“. След него нидерландецът на практика загуби един от своите двигатели заради физически щети по него и трябваше да стартира от дъното на колоната в Гран При на Русия. 

От Хонда потвърдиха лошите новини за Ред Бул
От Хонда потвърдиха лошите новини за Ред Бул

В същото време противно на всички очаквания от Мерцедес имаха сериозен проблем със своята надеждност, особено във втората половина на сезона. В нея Валтери Ботас трябваше в цели три уикенда да използва чисто ново ДВГ, докато Хамилтън направи това на два пъти в Турция и Бразилия.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти