От Мерцедес обясниха какво е довело до отпадането на Валтери Ботас в Гран При на Катар

От тима на Мерцедес разкриха какво точна е била причината за отпадането на Валтери Ботас във вчерашната Гран При на Катар, което попречи на тима да открадне бонус точката за най-бърза обиколка от звездата на Ред Бул Макс Верстапен.

Хамилтън отново победи Верстапен в Катар и намали изоставането си в шампионата
Хамилтън отново победи Верстапен в Катар и намали изоставането си в шампионата

Финландецът потегли шести на „Лусайл“ след наказание за игнориране на жълт флаг в квалификацията, но потъна извън топ 10 след старта. Все пак с няколко страхотни изпреварвания и дълъг първи стинт той успя да се добере до позиция на подиума.

Верстапен и Ботас бяха наказани преди старта на Гран При на Катар
Верстапен и Ботас бяха наказани преди старта на Гран При на Катар

Точно тази дълга серия от обиколки обаче се оказа фатална за неговото състезание в Катар, след като предната му лява гума не издържа и се спука в средата на 33-а обиколка. Ботас успя да се върне до бокса и да продължи участието си в надпреварата, но загуби повече от минута заради инцидента си. 

Малко по-късно от Мерцедес привикаха своя пилот обратно в алеята пред боксовете, където той паркира своята кола и напусна състезанието. По този начин не само Верстапен взе точката за най-бързата обиколка, а Ред Бул успя да стопи шест пункта от аванса световните шампиони в класирането при конструкторите, въпреки че Люис Хамилтън триумфира на „Лусайл“.

А причината за отпадането на Ботас е липсата на притискане, която се е появила в резултат на пораженията след направената половин обиколка с висока скорост на само три колела.

„Нямаше аеродинамично притискане и трябваше да се откажем. Температурата в колата се покачи, а тя беше повредена и нямаше скорост, затова решихме да съхраним двигателя“, каза ръководителят на Мерцедес Тото Волф.

Пирели с обяснение за спуканите гуми в Гран При на Катар
Пирели с обяснение за спуканите гуми в Гран При на Катар

„Ясно се виждаше, че няма да влезем в точките с него. Имаше много поражения по аеродинамиката. Появиха се и нови вибрации в гумите, но трябва да оставим Пирели да проверят това. В крайна сметка преценихме, че ще е много трудно да спечелим каквото и да е и направихме логичния избор да го приберем в гаража“, обясни главният инженер на тима Андрю Шовлин.

За Ботас нулата в Катар е общо седма от началото на сезона и втора в последните три старта, след тази в Мексико преди две седмици. Тогава обаче финландецът нямаше вина за слабия си резултат, след като бе ударен от Даниел Рикардо още в първия завой, след което загуби много време в трафика на „Ерманос Родригес“.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти