Ford показа новия компактен семеен автомобил Focus, отличаващ се с изразителен дизайн и икономични електрифицирани двигатели, наред с усъвършенствани технологии за свръзаност и активна безопасност в помощ на водача, предназначени да направят по-комфортно клиентското преживяване, а управлението – по-лесно и възнаграждаващо.
В потвърждение на философията си за дизайн, който поставя човека в центъра на вниманието, Ford подхожда с още по-голяма увереност и смелост към външността на Focus, чрез отличителни характеристики за вариантите Titanium, ST-Line и Active. Всяка от модификациите получава елементи с уникален стайлинг, които изразяват индивидуалността им, могат опционално да бъдат надградени от пакет X с по-високо ниво на оборудване, както и с пакет Vignale, осигуряващ ултимативен лукс и ексклузивни дизайнерски решения.
Новият Focus представя технологията на Ford от следващо поколение SYNC 4 пред по-голям брой клиенти от всякога, като позволява облачна навигация и свързан гласов контрол на 15 европейски езика. SYNC 4 се поддържа от изцяло новия, най-голям в сегмента2 13,2-инчов централно разположен хоризонтален сензорен екран с интуитивен интерфейс, проектиран да улеснява навигацията в широка гама от функции за шофиране и комфорт. Технологията позволява също така безжични актуализации на софтуера Ford Power-Up за подобряване на функционалностите с течение на времето.
Усъвършенстваните технологии в помощ на водача, коите се въвеждат за първи път във Focus, включват: Асистент за трафик в сляпата зона на зрителното поле (Blind Spot Assist)3, който следи за приближаващи се отзад превозни средства в сляпата зона и може да приложи корекция на управлението, за да предупреди водача и да му попречи на маневра за смяна на лентата при опасност от потенциален сблъсък.
Новият Focus също за първи път въвежда като опция автоматична трансмисия за икономичния 48-волтов мек хибриден двигател EcoBoost Hybrid 155 к.с. Седемстепенната автоматична трансмисия Powershift с двоен съединител прави шофирането по-малко натоварващо, особено в градския трафик, изискващ постоянно спиране и стартиране, като същевременно допълва типичното при шофиране на Focus удоволствие на водача.
Подобрено също така е 1653-литровото багажно пространство4 на комби варианта в новия Focus. Така Ford отговаря с по-голяма практичност на отзивите на клиентите, въвеждайки нова мокра зона, лесно почистващи се постелки и странични тапицерии, както и вертикален разделител за опростена и по-ефективна организация на товарното пространство. Предлага се също така просторен и практичен хечбек с пет врати.
В допълнение, компанията представи и новия Focus ST, разработен от поделението Ford Performance. Отличаващ се с нов спортен външен стайлинг и впечатляващ дизайн, нови алуминиеви джанти, опция за зелен лак Mean Green и изцяло нови, специално разработени пърформанс седалки, Focus ST продължава да се предлага с високопроизводителен бензинов агрегат EcoBoost и като купе с пет врати или комби.
„Ford Focus е история на успех, която се създава повече от 20 години и неговата привлекателност винаги се дължи на атрактивен дизайн и доставяната първокласна динамика при шофиране“, каза Ролант де Ваард, Генерален мениджър леки автомобили, Ford Европа. „Благодарение на новото поколение SYNC 4, добавящо свързана навигация и най-големия екран в сегмента, новите клиенти на Focus ще се насладят на подобрено дигитално изживяване, което безпроблемно се вписва в живота им.“
Модерен, свеж Focus дизайн
Новият Focus въвежда привлекателен и уверен стил на екстериора, вдъхновен от философията на Ford, която поставя човека в центъра на вниманието, като на всеки нов вариант на модела е придадена отличителна индивидуалност.
Новият дизайн на предницата увеличава визуално височината и придава допълнителна увереност, а емблемата на Ford е преместена от ръба на капака към центъра на по-голямата горна решетка.
Новите LED-светлини са стандартни за всички варианти на Focus и сега включват интегрирана функционалност на фаровете за мъгла, която позволява по-чист и по-елегантен дизайн на долната предна част, като осигурява и отличителен светлинен подпис. Моделите с пет врати и комби се отличават със затъмнена леща на задните светлини за премиален външен вид, докато задните LED-светлини за по-високите серии на оборудване се отличават с нов вътрешен дизайн с по-тъмна централна секция и привличащ погледа светлинен акцент.
Всяка отделна модификация на новия Focus притежава уникални дизайнерски детайли, които я отличават от останалите и придават по-голяма диференциация в цялата гама. Сериите Connected и Titanium се отличават с широка горна решетка с хромирана гланцова рамка с ясни хоризонтални линии и съчетана с повдигащи се странични вентилационни отвори, които допълват долната решетка. А серията Titanium е завършена с горещо щамповано хромирано покритие на горните решетки.
Спортният характер на варианта ST-Line, вдъхновен от спортното поделение Ford Performance, се проявява чрез уникална пропорционална трапецовидна горна решетка, подчертана от гланцово черно покритие тип пчелна пита, ведно с по-широки странични вентилационни отвори и по-дълбока долна решетка. Вариантите на ST-Line включват също странични прагове, заден дифузьор и дискретен заден спойлер.
Приключенският вариант Active черпи вдъхновение от дизайнерските подсказки на SUV-автомобилите за по-здрав външен вид. По-широката горна решетка се отличава с вертикални линии, а по-дълбоко разположената долна решетка и по-тънките странични отвори допълват повдигнатата позиция при шофиране и черната облицовка на каросерията.
Комплиментарното допълнение на пакета Vignale надгражда в новия Focus по-високото ниво на оборудване на пакета X и въвежда изключителна луксозна спецификация за всяка от модификациите Titanium, ST-Line и Active. Спецификацията на пакета Vignale предлага сатенени облицовки на горната решетка и страничните вентилационни отвори, вместо покритие в цвета на купето, както и изключително впечатляващи алуминиеви джанти, наред с луксозни елементи в интериора и тапицерията. Новият Focus се възползва от пет нови дизайна на лети джанти в цялата гама.
„Focus винаги е бил в челните редици на нашата „ориентирана към човека“ философия на дизайна, а сега ние създадохме гама, която има още по-ярка индивидуалност,“ каза Амко Линартс, Директор дизайн във Ford Европа. „Всеки Focus излъчва качество и модерност, водени от иновативни технологии и всяка модификация има свой отличителен характер, с който нашите клиенти могат да се обвържат емоционално, защото отразява собствената им личност.“
Електрифицирана производителност
Разнообразната гама двигатели включва електрифицирани опции, които подобряват ефективността, рафинираността и прочутото удоволствие от шофирането, което е ключово предимство на Focus повече от 20 години.
Повече шофьори на Focus ще могат да се възползват от подобрената икономичност и производителност на новите за Focus двигатели EcoBoost Hybrid с въвеждането на седемстепенна автоматична трансмисия Powershift, с горивна ефективност WLTP от 5,2 л/100 км и емисии на CO2 от 117 г/км. 1
В допълнение към по-лесното шофиране само с два педала, трансмисията Powershift с двоен съединител осигурява безпроблемно ускорение и плавни, бързи превключвания на предавките и тройно превключване надолу за по-отзивчиво изпреварване. В режим Sport Drive автоматичната скоростна кутия поддържа по-ниски предавки за по-спортни реакции, а трансмисията предлага и ръчен избор на скорост, като спортните превключватели с пера са стандартни за вариантите ST-Line.
Автоматичната трансмисия Powershift също подпомага икономията на гориво, като поддържа хибридния двигател в оптималните обороти за ефективност и позволява на автоматичната старт-стоп система да работи под 12 км/ч (7 мили в час).
Предлаган с мощност от 125 к.с. и 155 к.с., новият електрифициран 48-волтов хибриден двигател 1.0 EcoBoost Mild Hybrid е наличен с 6-степенна ръчна скоростна кутия със среден разход 5,1 л/100 км и CO2-емисии 115 г/км по WLTP. Хибридният двигател заменя стандартния алтернатор с интегриран стартер/генератор с ремъчно задвижван стартер генератор (BISG), което позволява нормално загубваната по време на спиране енергия да се усвои и съхрани в специална литиево-йонна батерия. BISG също може да действа като двигател, предоставящ помощ за въртящия момент, или за да увеличи общия въртящ момент, наличен от задвижващия механизъм, за по-отзивчиво ускорение, както и да намали обема на работа, необходима на двигателя за подобрена горивна ефективност.
Новият Focus предлага също така и 1,0-литровия бензинов двигател на Ford EcoBoost с мощност 100 к.с. и 125 к.с. и шестстепенна ръчна скоростна кутия, както и от 5,1 л/100 км разход на гориво и 116 г/км CO2 по WLTP. Двата вала с променливо газоразпределение и директното впръскване на гориво под високо налягане допринасят за цялостната ефективност и отзивчивото управление.
За водачите, които имат обичайно по-голям пробег 1,5-литровият дизелов двигател EcoBlue на Ford се предлага с мощност от 95 к.с. и 120 к.с., с разход на гориво от 4,0 л/100 км и 106 г/км CO2 WLTP. И при двете версии има шестстепенна ръчна скоростна кутия, разполагат с вграден всмукателен колектор, турбокомпресор с ниска инерция и впръскване на гориво под високо налягане за намаляване на емисиите и повишаване на ефективността на горене. Осемстепенна автоматична трансмисия се предлага за варианта със 120 к.с.
Новият Focus разполага и с технология за избираем режим на шофиране, която предлага на шофьорите трите възможности – нормален, спортен и еко. Режимите могат да регулират реакциите на педала на газта, електронното усилване на волана (EPAS) и автоматичната скоростна кутия, за да отговорят на сценария на шофиране. Моделите Active също разполагат с режим за хлъзгав път, който повишава увереността при условия на ниско сцепление и режим Trail, който е проектиран да помогне за поддържане на инерция върху различни повърхности.
Технологии, които улесняват живота
Новият Focus безпроблемно интегрира най-новите удобни технологии на Ford, осигуряващи комфортно и свързано шофиране.
Focus в момента е най-големият сред леките автомобили на Ford, който се възползва от новата инфотеймънт система за комуникация и забавления SYNC 45, която използва усъвършенстван софтуерен алгоритъм, приспособяващ се към поведението и търсенето на водачите, за да им предоставя с течение на времето по-точни предложения и резултати.
SYNC 4 се поддържа от изцяло нов 13,2-инчов централно разположен сензорен екран с интуитивен интерфейс, което означава, че шофьорите винаги са на не повече от едно или две докосвания от всяко приложение, информация или контрол, от които се нуждаят. С новия сензорен екран се контролират и функции като отопление и вентилация, които досега се активираха с помощта на физически бутони и това води до по-чиста и непретрупана визия на централната конзола. Системата осигурява и безжична съвместимост с Apple CarPlay и Android AutoTM, което позволява безпроблемна интеграция между функциите на смартфона и SYNC 4.
Разширено гласово разпознаване позволява на пътниците да използват инфотеймънт системата на 15 европейски езика. Комбинацията на бордови данни с търсене в Интернет е активирано чрез FordPass Connect модем, и предоставя бързи и точни отговори на всякакви команди – от забавление, телефонни обаждания и текстови съобщения до климатичен контрол и информация за времето.
SYNC 4 също така позволява безжични актуализации на софтуера Ford Power-Up, които с времето ще подобряват новия Focus и могат да инсталират голяма част от новите данни във фонов режим или в предварително планирани часове, като повечето актуализации изискват малко или никакви действия от страна на потребителите. Тези нововъведения помагат за усъвършенстване на клиентското преживяване, свеждат до минимум нуждата от посещение в сервиз за надграждане на системите, както и подобряват функционирането, качеството, възможностите и удобството, предоставяни с автомобила.
С помощта на приложението FordPass6 се получава достъп чрез смартфон до редица услуги за свързаност, което позволява на клиента отвсякъде да получава данни и да стартира дистанционно функции относно състоянието на колата си, като – проверка на нивата на горивото, живота на маслото и др.7 Системата за сигурност SecuriAlert8 на Ford може да осигури допълнително спокойствие, като използва сензорите на колата, за да проследи всеки опит да се проникне в нея – дори чрез използване на ключ – и да изпраща сигнал до телефона на потребителя.
Новите автомобили Focus със SYNC 4 се възползват от безплатния пробен достъп до абонаментите Connected Navigation8 и Ford Secure8, позволяващи функции като трафик на живо, информация за времето, информация за паркиране8, както и информация за локална опасност3, което допълнително подобрява клиентското преживяване.
Абонаментът за Ford Secure включва услуги срещу кражба на превозни средства8, които осигуряват денонощна помощ при повикване в случай на незаконно присвояване на автомобила, включително проследяване и възстановяване. Абонаментът за Ford Secure ще получава сигнали за съседство, които са известия от други превозни средства в близост, защитени със SecuriAlert, както и сигнали за местоположение – възможност за създаване на избрани от потребителя райони и получаването на известяване, ако автомобилът напусне тези зони, като чрез софтуера Power-Up ще се осъществяват безжични актуализации при включване с по-късна дата.
Свързаната навигация (Connected Navigation)8 включва информация в реално време и прогнози за трафика, предоставени от TomTom, като Garmin® предлага маршрутизация в превозното средство и в облака с най-ефективните начини на придвижване. Информацията за времето на живо помага на водача да следи за условията по пътя и крайното му местоназначението и може да предупреждава за тежки метеорологични събития, които биха повлияли на пътуването8, а триизмерните карти на големите градове и актуалните сведения за паркиране помагат за правилна ориентация в непозната среда.
Новият Focus също допълва обширния набор от усъвършенствани технологии в помощ на водача, предназначени да повишат увереността му на пътя и да улеснят шофирането.
Асистентът за трафик в сляпата зона на зрителното поле (Blind Spot Assist)3 надгражда функционалността на Системата за индикация на трафик в сляпата зона на зрителното поле (BLIS), като следи за превозни средства, приближаващи отзад и може да приложи корекция на управлението, за да предупреди водача и да му попречи на маневра за смяна на лентата при опасност от потенциален сблъсък. Системата сканира 20 пъти в секунда съседните ленти за превозни средства, намиращи се до 28 метра отзад и може да работи при скорост от 65 км/ч (40 мили в час) до 200 км/ч (124 мили в час).
Новост за Focus е и Системата за индикация на трафик в сляпата зона на зрителното поле с покритие на ремаркето3, която позволява на водача да въведе чрез сензорния екран в SYNC 4 дължината и ширината на ремаркето, което ще тегли. Системата автоматично ще компенсира и предупреждава водача, ако друго превозно средство е в сляпата зона на зрителното поле на тегленото ремарке.
Новият Асистент за пресичане на кръстовища3 използва предната камера на Focus в комбинация с радар и наблюдава пътя напред за потенциални сблъсъци с насрещни превозни средства в паралелни ленти. Системата може автоматично да задейства спирачките, когато автомобилът се движи със скорост до 30 км/ч (18 мили в час), за да предотврати или смекчи инциденти, когато шофьорът пресича пътя на насрещно движещо се превозно средство, например при кръгово или обикновено кръстовище. Системата функционира без нужда от пътна маркировка или знаци, действа и през нощта с активирани фарове.
Налични са още: Системата за информация за локална опасност (Local Hazard Information)3, която може да информира водачите за предстояща опасна ситуация по пътя напред, дори ако инцидентът не е видим поради завой на пътя или други превозни средства; Адаптивен круиз контрол със Старт-Стоп: Система за разпознаване на пътните знаци; Система за придържане в центъра на лентата3. Всички те помагат за облекчаване на напрежението при напрегнато шофиране в условията на силен трафик и често спиране и тръгване. Системата за предотвратяване на сблъсък с асистент за активно спиране3 помага на водачите да избегнат или смекчат последиците от сблъсъци с други превозни средства, пешеходци и велосипедисти, докато Асистентът за паркиране 2 от ново поколение3 управлява избора на предавка, ускорението и спирането, за да даде възможност за напълно автоматизирани маневри при паркиране, само с натискане на един бутон.
Новите модели Focus включват и система за предупреждение за пътници отзад, предназначена да помогне на шофьорите да не оставят деца или домашни любимци в автомобила си при престой. Тя им напомня при напускане на автомобила да проверят задните седалки в случаите, когато задните врати са били отваряни в началото на пътуването.
„Новият Focus е пълен с нови технологии и функции, всички те носят осезаема полза за водача и пътниците по отношение на комфорт, удобство или безопасност“, казва Глен Гуулд, Директор на моделната линия Ford Focus. „Нашите клиенти очакват да намерят най-новите функции, когато влязат в своя автомобил Ford и те да се впишат безпроблемно в живота им. Точно това постигнахме с новия Focus.“
Focus комби е по-практичен от всякога
В отговор на обратната връзка от клиентите в новото товарно пространство за версията комби на Focus са въведени редица иновативни функции, които го правят още по-практичен и удобен за потребителите.
Багажното пространство сега е покрито с висококачествена постелка, използвана доскоро изключително при подови настилки и стелки в кабината на луксозната спецификация Vignale. Новата постелка не само осигурява превъзходно усещане за високо качество, късите ѝ влакна улесняват и почистването. Допълнителната мрежа за странично разполагане на товари е идеална за съхранение на по-дребни предмети, които иначе биха се движили свободно из товарното пространство при пътуване, а двойните LED-светлини осигуряват по-ясно осветяване, когато е тъмно.
В регулируемия товарен под вече има интегриран вертикален разделител, който се фиксира под ъгъл от 90 градуса и обособява две отделни пространства, за да се осигури по-сигурно място за предметите.
Товарната зона вече разполага и с мокра зона с водоустойчив разделител, за да се осигури място за мокри куфари и чадъри. Импрегнираната облицовка е подвижна – за лесно източване на водата и почистване, а самата мокра зона може да бъде отделена от останалата част, като се създават независими влажни и сухи отделения в багажника.
В допълнение, багажното пространство на Focus сега съдържа етикет с инструкции за клиентите, нещо като „кратко ръководство“ с опростени диаграми, които обясняват многобройните функционалности на товарната зона. По време на проучване сред клиентите, Ford установи, че 98% от настоящите собственици на комби версии на Focus не са запознати с всички съществуващи възможности, като например прибиращи се капаци и под на багажника, дистанционно освобождаване на седалката и система за разделяне на пода. Етикетът просто и ясно обяснява наличните функции. Така не се налага потребителят да се консултира с подробното ръководство за експлоатация на автомобила.
Нов Focus ST
Ford представи за първи път и новия Focus ST, оборудван с мощни бензинови силови агрегати EcoBoost. Той е наличен като хечбек и комби, и е разработен от поделението Ford Performance.
Новият Focus ST се отличава със смел външен дизайн, който допълнително подчертава спортния му характер. Детайлите включват горна и долна предна решетка от типа пчелна пита, големи странични вентилационни отвори, странични прагове и аеродинамично оптимизирани спойлери на долната част и задния покрив. 18-инчови алуминиеви джанти с нов дизайн са стандарт, като опционално оборудване се предлагат и 19-инчови.
Вътре в купето Focus ST разполага с изцяло нови пърформанс седалки, разработени от инженерите на Ford така, че да осигурят високи нива на подкрепа и комфорт за водача, независимо дали е на пистата или в шофьорската школа. Седалките са получили печата на одобрение от водещата здравна организация за спинално здраве Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR). Седалките са електрически и с 14 степени на регулиране, включително 4-посочно нагласяне на лумбалната опора, което помага на водачите да постигнат идеалната си позиция за шофиране, а отоплението им допринася за високи нива на комфорт.
Новият Focus ST се задвижва от 2,3-литров бензинов двигател EcoBoost, осигуряващ 280 к.с. и 420 Нм въртящ момент, поддържан от турбокомпресор с двойно превъртане и технология против забавяне. Шестстепенната ръчна скоростна кутия е стандартна, допълнена в опционалния пакет X с технология за съвпадение на оборотите, с която се постигат по-плавни и последователни превключвания надолу. Предлага се и седемстепенна автоматична трансмисия с пера-превключватели от волана.