Най-приятното отслабване: Ходене през лятото (+ план на тренировките)

Най-приятното отслабване: Ходене през лятото (+ план на тренировките)

Ако се чудите как да оптимизирате ежедневието си през топлите дни и да прекарвате възможно най-много време навън, днес имаме една идея за вас. Ходенето пеша често бива пренебрегнато като вариант за поддържане на фигурата, а истината е, че през лятото то би могло да се превърне в най-добрия вариант да свалите няколко излишни килограма. Ходенето пеша всъщност е най-естественият начин, по който хората са устроени да горят калориите от храната, която приемат, освен това не изисква никаква допълнителна екипировка и е малко вероятно чрез вървене пеша да нанесете травми на ставите си. Специалистите неведнъж са доказвали ползите от разходките: те подобряват настроението, укрепват костната система и намаляват нивото на кръвната захар.

Няколко съвета преди да започнете: 

1. Проверете прогнозата за времето - особено напоследък времето е изключително нестабилно и променливо, затова ви съветваме предварително да проверите за изненади. 

2. Пийте зелен чай - зеленият чай е известен с това, че забързва метаболизма. През лятото е особено вкусен с лед и лимон, затова задължително изпийте една освежителна чаша преди да излезете за разходка. 

3. Направете си плейлист - предварително си подгответе плейлист с надъхващи парчета, а защо не и с някой интересен подкаст, за който иначе не ви остава време. 

4. Внимавайте с позата - ходенето е естествено за нас, но истината е, че както със стойката за седене, така и с позата за ходене някои от нас срещат определени проблеми. Дръжте брадичката си напред и раменете изправени, важно е да усещате и коремните си мускули, които също е добре да взимат участие в движението. 

5. Добавете аромат - изберете любимия си дезодорант, за да допълните преживяването. Ние обикновено се спираме на някои от предложенията на Rexona. От дамската серия препоръчваме Sexy Bouquet, който е съчетал в себе си аромата на свежи цветя и безкомпромисната 48-часова защита на Rexona. От мъжката серия пък най-често се спираме на Cobalt dry с аромат на билки и кедър, който също осигурява 48-часова защита на притежателя си. До края на месец юли пък ще имате възможност да се включите в най-новата игра на Rexona и да спечелите велосипед или ваучер на стойност 50 лв. Единственото, което е необходимо да направите, за да участвате за награда, е да закупите 2 продукта Rexona и да регистрирате кода от касовата бележка, чрез безплатен SMS на номер 108009.

План на тренировките 

Подготвили сме ви и кратък план за тренировки, който ще ви помогне да следите прогреса си. Ако нямате достатъчно време в определения ден, бихте могли да разделите разходките на две. Опитайте се да разнообразявате маршрута всеки ден, като включвате терени с различна трудност - например такива с денивелация или пък със стълби. 

Ден 1 - 20 минути 

5-минутна загрявка или бавно ходене 10 минути интензивно ходене 5 минути бавно ходене 

Ден 2 - 30 минути 

5-минутна загрявка или бавно ходене 20 минути интензивно ходене 5 минути бавно ходене 

Ден 3 - 40 минути 

5-минутна загрявка или бавно ходене 30 минути интензивно ходене. 5 минути бавно ходене

Ден 4- 45 минути 

5-минутна загрявка или бавно ходене 35 минути интензивно ходене. По възможност изберете маршрут, по който има изкачване или стълби 5 минути бавно ходене 

Ден 5 - 50 минути 

5-минутна загрявка или бавно ходене 40 минути интензивно ходене. Тук вече можете да разнообразите маршрута си и да разгледате възможни интересни дестинации, които са на 20 минути ходене пеша от мястото, на което живеете. Така ще имате мотивация и време да се върнете обратно, ако е необходимо. 5 минути бавно ходене 

Ден 6 - 60 минути 

5-минутна загрявка или бавно ходене 50 минути интензивно ходене. На 6-ия ден от програмата вече общото време за ходене е 60 минути и ще видите, че вече ще чувствате по-малко умора и повече мотивация 5 минути бавно ходене 

Ден 7 - почивка 

В последния ден от седмицата можете да си починете и да направите план за идните 7 дни. Ходенето е изключително благотворно, но трябва да го правите редовно, по възможност всеки ден, за да имате оптимален резултат.

(в материала има продуктово позициониране)

Още от Други спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти