BMW M3 Competition и BMW M4 Competition дебютираха на писта в България

BMW M3 Competition и BMW M4 Competition дебютираха на писта в България

След премиерата на новите BMW M3 Competition и BMW M4 Competition, с които по-рано се запознахме на тест по пътищата на България, дойде време да разберем на пистата значението на много важното допълнение Competition към имената на супер седана и купето на баварците.

Новото BMW M3 Competition Седан и новото BMW M4 Competition Купе разполагат с впечатляващите 510 кс., които се предават по съвършен начин към асфалта от осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. От началото на месец юли Competition версиите на BMW M3 и BMW M4 ще могат да бъдат поръчвани и със системата за задвижване на четирите колела M xDrive.

Значително повишената спрямо предишните модели динамика е резултат на типичния за М процес на разработки и настройки, който частично е проведен успоредно с тестовата програма на новият състезателен автомобил BMW M4 GT3. 

Редови шестцилиндров двигател със спонтанно разгръщане на мощността и типична за М високооборотна характеристика

Задвижването на новите High Performance автомобили съчетава типичната ма М високооборотна характеристика с най-новия вариант на технологията M TwinPower Turbo. Двата турбокомпресора с индиректно охлаждане на нагнетявания въздух, оптимизираният всмукателен тракт и работещото с максимални налягания от 350 бара директно впръскване на бензина допринасят за спонтанното разгръщане на мощността и задържащата се до най-високи натоварвания радост от шофирането.

Вариантите на двигателя, монтирани в новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе, развиват максимален въртящ момент от 550 Нм, който е на разположение в широкия оборотен диапазон между 2 650 и 6 130 об/мин. Максималната мощност на двигателя от 480 к.с. е на разположение при 6 250 об/мин. Разгръщането на мощността при двигателите на Competition моделите също се отличава с максимален въртящ момент в широк оборотен диапазон. 650 Нм са налични между 2 750 и 5 500 об/мин, максималната мощност на двигателя от 510 к.с. се постига при 6 250 об/мин. Максимално възможните обороти на двигателя са 7 200 об/мин.

Тази характеристика на мощността осигурява впечатляващо изживяване при шофиране. Новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, ускорението от 0 до 200 км/ч отнема 13,7 секунди. Competition моделите ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а от 0 до 200 км/ч за 12,5 секунди. Специфичната за моделите изпускателна система с клапи с електрическо управление осигурява емоционален звук.

Специфичната за модела охладителна система гарантира, че всички компоненти на задвижването винаги ще работят при оптимални температури, както при къси отсечки във всекидневието, така и при най-високо натоварване на състезателната писта. Освен централен охладителен модул в калниците са разположени два високотемпературни радиатора. Освен това системата включва и допълнителен охладител на моторното масло и отделен охладител на маслото на трансмисията за Competition моделите. Опитът на BMW M GmbH от моторните спортове е ползван и при концепцията на снабдяването с масло. Масленият картер на двигателя разполага с две разделени отделения и един интегриран всмукателен канал. Допълнителната степен позволява чрез управляема маслена помпа маслото да се подава от по-малкия, служещ като буфер маслен картер. По този начин винаги се гарантира сигурно подаване на масло, дори и при екстремни надлъжни и странични ускорения.

Уникално разнообразие : шестстепенна механична скоростна кутия , осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic, задно задвижване и M xDrive

Класическо Performance изживяване предлага комбинацията между редовия шестцилиндров двигател с механична шестстепенна скоростна кутия при новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе. Механичната скоростна кутия е оборудвана с Aсистент за превключване с адаптиране на оборотите за превключване при низходяща смяна на предавките при понижаване на скоростта преди завоите.

Осемстепенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic на Competition моделите се отличава с прецизно съгласувани с характеристиките на двигателя предавателни числа и голям диапазон на предавките. Тя позволява напълно автоматична смяна на предавките, както и ръчно превключване със специфичния за М селектор на трансмисията или лостчетата за превключване на волана. Характеристиките за превключване могат да бъдат променяни с интегрирания превключвател на Drivelogic. Както в автоматизиран, така и в ръчен режим водачът разполага с три значително различаващи се степени.

За пръв път в историята на моделите BMW M3 и BMW M4, като алтернатива на традиционното за мощните спортни автомобили задно задвижване, се предлага и система за задвижване на четирите колела. Системата M xDrive подава повече мощност към задните колела и е комбинирана с Активен М диференциал на задния мост. От менюто Setup водачът може да избира между базовата настройка 4WD и режима 4WD Sport, при който към задните колела се подава още по-голям дял от мощността. При деактивиран DSC на разположение е режимът 2WD. Подаването на мощността само към задните колела и отказът от стабилизиращи намеси на асистиращите системи позволява на опитните водачи да се изживяват особено пуристко изживяване при шофиране.

Специфично за М окачване , екстремно висока устойчивост на усукване

Адаптивното М окачване с амортисьори с електронно управление и специфична за М кинематика и еластокинематика на предната и задната ос е част от серийното оборудване на новото BMW M3 Седан новото BMW M4 Купе. Освен това те се оборудват и с кормилно управление M Servotronic с променливо предавателно число и интегрирана спирачна система, която в специфичното си за М изпълнение позволява реализирането на две различни характеристики на реакциите и усещането от педала. Благодарение на интегрираното ограничение на приплъзването системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) реагира с още по-висока прецизност. Серийният M Dynamic Mode позволява особено спортно изживяване при шофиране включително контролирани дрифтове. Освен това серийното оборудване включва и ковани М джанти с размер 18 инча на предната и 19 инча на задната ос. Размерът на предните гуми е 275/40 ZR18, на задните - 285/35 ZR19.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти