Хорнер: Теориите на Хамилтън за нас нямат общо с реалността

Хорнер: Теориите на Хамилтън за нас нямат общо с реалността

Ръководителят на тима на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер заяви, че теориите, които Люис Хамилтън разправя наляво и надясно за болида на „Биковете“ няма общо с реалността.

От началото на годината Ред Бул и Мерцедес са въвлечени в сериозен спор за титлата, като това логично доведе и до няколко оплаквания относно легалността на техните автомобили. Първото оплакване бе от страна на действащите световни шампиони, след като Хамилтън заяви по време на уикенда за Гран При на Испания, че според него задните крила на RB16B се огъват повече от позволеното. 

Люис Хамилтън заподозря Ред Бул в измама
Люис Хамилтън заподозря Ред Бул в измама

След гръмналата гума на Маск Верстапен в Гран При на Азербайджан британецът също така заяви, че е забелязал как от Ред Бул свалят твърде рано чохлите от своите гуми, което им позволява да започнат сериите си от обиколки с по-ниско от разрешеното налягане. 

Оплакванията на Хамилтън доведоха до проверка на Ред Бул от ФИА
Оплакванията на Хамилтън доведоха до проверка на Ред Бул от ФИА

Преди седмица във Франция, когато бяха въведени нови мерки срещу гъвкавостта на задните крила и следенето на налягането в гуми, Ред Бул отново стигнаха до победата, което накара Хорнер да заяви, че обвиненията към тях са били опровергани от успеха на „Пол Рикар“. Сега той обаче продължи с нападките си към Мерцедес, заявявайки, че коментари на Хамилтън относно легалността на RB16B са били твърде далеч от истината.

Ред Бул: Победата във Франция опроверга обвиненията към нас
Ред Бул: Победата във Франция опроверга обвиненията към нас

„Слушам с интерес и понякога теориите на Люис нямат нищо общо с истината. Използваме по-малки крила и съответно затова сме по-бързи на правите“, коментира Хорнер, който използва възможността да отговори и на обвиненията на ръководителя на Мерцедес Тото Волф, който заподозря Ред Бул и Хонда в нелегален ъпдейт на двигателя.

Отговорът на Волф не закъсня, като той защити и своя пилот, определяйки го като един от най-добрите в преценката си как се представят различните автомобили.

„Пилотът в колата има най-добро усещане и вижда поведението на автомобилите в зоните за ускорение, имаше разлика в прави с и без DRS. Ясно е, че пилотът има най-добрата перспектива и усещането, което той има е много важно, особено Люис, няма по-добър от него.

Според Хамилтън от Мерцедес са нямали шанс срещу Ред Бул на правите
Според Хамилтън от Мерцедес са нямали шанс срещу Ред Бул на правите

„Все пак трябва да кажем, че трябва да се гледа цялостната картинка. Не можеш да донесеш втори двигател, който е хомологиран и изведнъж да си с три десети по-бърз. Те използваха конфигурация с ниско челно съпротивление, колата им наистина бе бърза, по-бърза от нашата в квалификацията. Това са обстоятелствата и ние трябва да поработим върху представянето си“, заяви Волф.

Австриецът също така призна, че изборът на настройки с ниски нива на челно съпротивление от страна на Ред Бул във Франция е имал по-голямо влияние върху скоростта на „Биковете“, а не толкова новите двигателите.

„Двигателите са хомологирани, единствените подобрения, които са разрешени са за надеждността, затова не трябва да има разлика в тяхната мощност. Ред Бул избраха крила с ниско челно съпротивление и това направи разликата на правите на „Пол Рикар“. Въпреки това те бяха бързи колкото нас в завоите, а това показва, че те имат много добро притискане. Ние просто трябва да си свършим домашното и да подобрим да се подобряваме, вместо да сочим с пръст към двигателя“, завърши Волф.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти