Мирослав Ангелов спечели Рали България за втори път

Мирослав Ангелов спечели Рали България за втори път

Трикратните шампиони на България в рали дисциплината и защитаващи званието си от миналия сезон - Мирослав Ангелов и Георги Гаджев (Мегапорт Рейсинг, Skoda Fabia Rally2) успешно стартираха сезона в новото първенство днес, печелейки за втори път най-авторитетното ни състезание – Рали България. 

Двамата завършиха на върха на класирането с време от 1:25:17.4 часа, оставайки зад гърба си завърналите се бляскаво в шампионата състезатели на Шумен Ауто Спорт – Мартин Сурилов/Здравко Здравков (Mitsubishi Lancer Evo IX) - на 1:10.0 минути и с 3:21.0 минути пред турския екипаж на Евофон Сойлу/Динчер (Skoda Fabia Rally2). 

Освен откриващ кръг на националния шампионат на България, варненският старт бе и трети старт от Евротрофея на Международната автомобилна федерация (ФИА) за Балканската зона. 

Това е поредната осма победа на "мегапортите" от началото на миналата година, като двамата състезатели бяха победители в три ралита и четири спринта за миналия сезон. 

Ако за победата Ангелов/Гаджев имаше малко съмнения и очакванията за силно противопоставяне се чакаше от силната чужда конкуренция, то изненада дойде откъм Шумен. Защото след като в продължение на седем поредни сезона и 27 старта от рали-шампионата Сурилов/Здравков имаха само 4 успешни финала, сегашното им представяне е не само най-доброто в Рали България, но и изобщо в кариерата на шуменци. 

„Да не кажа някоя глупост, но и аз не зная от коя година не съм завършвал в рали“, заяви Сурилов, който за последно стъпи на подиума (втори) в домашното Стари столици. Сега обаче, за радост на феновете, които се наситиха от поредността в победите на Ангелов, шуменецът показа, че с добра подготовка и не-рискова езда, дори и старо 10-годишно Mitsubishi може да даде зор на Fabia-та. 

Тя се смята за най-съвършения рали автомобил в момента и разликата, не само в мощностите, но и в четирите поколения между нея и японската машина, даваха 100-процентово предимство на победителите. 

Приблизително това съотношение се запазваше между останалите в кервана на Рали България расови коли - още три Fabia Rally2, два Hyundai i20, както и Citroen С2 Rally 2, които и Ангелов, и Сурилов успяха да надбягат. 

Това че Сурилов демонстрира качествата си, за които всички знаят, че притежава, но така и рядко виждаха през всичките тези седем години, си пролича и от още един факт: шуменецът стана първият, който не само спечели 4 етапни победи срещу Fabia-та (една отсечка с равни времена!), но записа последователно три от тях. 

В 11 от всичките 16 скоростни отсечки победите, очаквано, бяха спечелени от Ангелов. Откакто Ангелов се състезава с Skoda от 2018-а, само шуменецът, варненският пилот Йордан Атанасов и Денис Станчовски са успявали да откраднат етап от шампиона. 

51-то издание на Рали България ще се запомни още и с това, че в него, след 9-годишна пауза, стартира синът на Ясен Попов - Даниел, който заедно с навигатора си Ангел Башкехайов направиха промоцията на най-новия вариант на Peugeot 208 Rally4. 

Двамата от отбора на JPR завършиха на 4-а позиция и първи в своя клас – RC4, при това изпреварвайки румънската Fabia Rally2 и една R5-ца на Hyundai на познатия у нас турски пилот Мустафа Чакал. 

Реалното класиране на Попов/Башкехайов обаче е 3-о място и за първенството на страната, и за трофея на ФИА. Това е така, защото в класирането третите – турският екипаж Сойлу/Динчер не са заявени за българското първенство, а за класирането в европейската награда не са заявени Сурилов/Здравков. 

В 51-то издание се потвърди и очакването, че конкуренцията трудно би успяла да се адаптира към условията на България, още повече, че чисто метеорологично състезанието им поднесе много и допълнителни изненади и в двата дни. По този причина, а и заради това, че вчерашната градушка силно повлия на Peugeot-то на Попов/Башкехайов (непознато поведение при първо състезание върху дъжд и ледени топчета), на практика екипажът се оказа зад турската Fabia. 

КРАЙНОТО КЛАСИРАНЕ В РАЛИ БЪЛГАРИЯ 

1. Мирослав Ангелов/Георги Гаджев (Мегапорт Рейсинг, Skoda Fabia Rally2) 1.25:17.4 ч. 

2. Мартин Сурилов/Здравко Здравков (Шумен Аутоспорт, Mitsubishi Lancer Evo IX) 1.26:27.4 ч. 

3. Сойлу/Динчер (Тур, Skoda Fabia Rally2) 1.28:38.4 ч. 

4. Даниел Попов/Ангел Башкехайов (JPR, Peugeot 208 Rally4) 1.30:57.1 ч. 

5. Туркан/Ватансевер (Тур, Ford Fiesta Rally4) 1.32:02.9 ч. 

6. Георги Василев/Стефан Добрев (Дианел Рейсинг, Mitsubishi Lancer Evo IX) 1.32:09.2 ч. 

7. Чакал/Акдаг (Тур, Hyundai NG i20 R5) 1.32:11.5 ч. 

8. Ариф/Поенару (Рум, Skoda Fabia Rally2) 1.32:49.8 ч. 

9. Дугас/Шабо (Унг, Peugeot 208 R2) 1.33:09.3 ч. 

10. Антон Титов/Динко Георгиев (Мегапорт Рейсинг, Peugeot 208 R2) 1.34:50.6 ч.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти