Новият електрически Citroën Ë-C4 е вече в България

Новият електрически Citroën Ë-C4 е вече в България

Новият Ë-C4 - 100% ëlectric е плод на натрупания от Citroën богат дългогодишен опит в сегмента на компактните хечбеци с близо 12 500 000 продадени компактни автомобила за 92 години: най-първото поколение C4 от 1928, Ami 6 и Ami 8, GS и GSA, BX, ZX, Xsara, C4 (поколения от 2004 г. и 2010 г.) и C4 Cactus. Поколения хечбеци, оставили следа в автомобилната истпория, отговаряйки на нуждите на клиентите, търсещи автомобили, които предлагат цялостен комфорт и стабилно поведение на пътя, компактни отвън и просторни отвътре, елегантни и здрави. 

Представители на 10тото поколение компактни хечбеци на Citroën, новият Ë-C4 - 100% ëlectric и новият C4 възраждат ценностите на Citroën: духът в стил Андре Ситроен на C4, дързостта на дизайна на Ami 6 и Ami 8, легендарният комфорт на GS и GSA, модерният дух на BX, забележителната стабилност на пътя на ZX, голямото вътрешно пространство на Xsara, технологичността и поливалентността на C4, поколения 2004 и 2010, утвърденият характер на C4 Cactus. 

CITROËN C4 (ПОКОЛЕНИЕ 1928) Представеният през 1928 г., C4 от първо поколение е първият компактен хечбек на Марката. Автомобилът е удобен и елегантен и от него са продадени 243 000 броя. 

CITROËN AMI 6 И AMI 8 Представеният през 1961 г., Ami 6 се отличава със своя атипичен стил с обърнатото си наобратно задно стъкло и с изключителния си за сегмента комфорт. През 1969 г., Ami 8 се явява модернизирана версия на Ami 6, с по-плавна линия на покрива. Ami 6 и Ami 8 регистрират огромен успех с 882 000 продадени автомобила. 

Citroën GS И GSA Представен през 1970 г. и избран за Европейски автомобил на годината през 1971 г, GS е възхваляван от пресата за своя комфорт, достоен за лимузина, за своя аеродинамичен и елегантен дизайн и за своите революционни за времето си, ергономични и леснодпстъпни командни елементи. Благодарение, именно на хидропневматичното си окачване, осигуряващо му комфорта на летящо килимче, автомобилът веднага е отличен като най-комфортния автомобил в категорията си. GSA, рестилизираната версия на GS, е оборудван с капак на двигателя, който улеснява товаренето. GS и GSA регистрират 1 994 000 продажби. 

Citroën BX Лансиран през 1982 г, BX е с модерен и оригинален дизайн и предлага голям комфорт на всичките си пътници. Автомобилът бележи невиждан успех с 2 150 000 продажби. 

Citroën ZX Лансиран през 1991 г., ZX се отличава от конкуренцията със своята стабилност на пътя, най-вече благодарение на задната ос със самостоятелно управление, която спира инерцията на задния мост в завой, с комфорта на окачването си и с вътрешното си пространство: едновременно компактен отвън и просторен отвътре. Продадени са над 2 465 000 автомобила от силуетите купе с 3 врати, с 5 врати и с 4 врати, както и един силует за китайския пазар. 

Citroën Xsara Представеният през 1997 г., Xsara замества ZX и, типично за Citroën, предлага още по-голяма безопасност, поливалентност и комфорт в елегантна каросерия «с 2 обема и половина». Продадени са 1 343 000 броя от силуетите с 5 врати и купе с 3 врати. 

Citroën C4 (ПОКОЛЕНИЯ 2004 и 2010) Поколението на C4 от 2004 г. е въплъщение на дързостта на марката по отношение на дизайна и технологиите. Иновативен и модерен, автомобилът предлага няколко различни силуета: с 5 врати, с 4 врати и един много оригинален силует купе с 3 врати със задно стъкло от две части и аеродинамичен спойлер. Освен футуристичното бордно табло той предлага и многобройни иновации в услуга на комфорта, като волана с фиксирана централна конзола насочващи се ксенонови фарове или система за предупреждение при неволно пресичане на осевата линия. 2рото поколение на C4, лансирано през 2010 г., се предлага във версии с 5 врати и с 4 врати – която все още се продава на международните пазари. Автомобилът е най-комфротният в сегмента, благодарение на технологичното оборудване, елегантния дизайн и високоефективните двигатели. Поколенията 2004 и 2010 на C4 са въплъщение на цялата поливалентност, очаквана от един компактен хечбек. От тях са продадени над 2 941 000 броя. 

Citroën C4 Cactus Представен през 2014 г., C4 Cactus е дързък автомобил, алтернатива на класическите компактни хечбеци, които често са взаимозаменяеми. C4 Cactus предлага различна философия: забележителен стил, изпъстрен с функционални графични елементи, каквито са Airbump® или протекторите на нишите за колелата. Купето му е изчистено и технологично, а комфортът от високо ниво. 2рото поколение C4 Cactus, лансирано през 2018 г. предлага уникален комфорт, благодарение на две значими иновации: окачването Progressive Hydraulic Cusjions® и седалките Advanced Comfort. С над 440 000 продадени до този момент броя, C4 Cactus поставя началото на новия дизайн на автомобилите Citroën. 

Типично за Citroën, дизайнът на новия Ë-C4 - 100% ëlectric и новия C4 е силно отличителен благодарение на комбинирането на: Елегантността, плавността и динамичността на компактен хечбек, постигнати чрез плавно преливане на обемите, изтънчени линии, отличителни графични елементи, Силата, характера и здравината на SUV, за които свидетелсват големите колела, мускулестите извивки, защитните елементи, разположение на 360° около каросерията. Късите преден и заден надвес в комбинация с колелата с голям диаметър (690 мм) и с просвет от 156 мм, по-голям от този при конкуренцията, придават на автомобила уникален повдигнат и уверен силует, създават усещането, че сякаш е «готов за скок»: Новият Ë-C4 - 100% ëlectric и новият C4 разчупват стереотипите и пренаписват правилата в сегмента на компактните хечбеци. С дългото си междуосие (2 670 мм) автомобилът се позиционира в сърцето на сегмента на компактните хечбеци по отношение на размерите: 4 360 мм дължина, 1 800 мм широчина, 1 525 мм височина. 

Благодарение на повдигнатото си купе, той предлага по-висок поглед над пътя в сравнение с конкуренцията (1,22 м), за да се осигури по-добра видимост при управление. В предната част на автомобила, откриваме V-образен светлинен подпис и новите естетични решения на Citroën, загатнати още от CXPerience Concept, Ami One Concept и 19_19 Concept и въведени от новия C3 в началото на 2020 г. като фарове на два етажа и хромирани шеврони, простиращи се по цялата широчина на автомобила до дневните светлини в горната част, а вече и до фаровете в долната част, подчертавайки технологията: 100% LED осветление « Citroën LED Vision » с дневни LED светлини и фарове, състоящи се от 3 LED модула. Визията на тази иновативна и технологична предница се допълва от LED фаровете за мъгла в съчетание с цветни елементи с графична форма. Високият и хоризонтален преден капак взаимства вдлъбнатите елементи от SUV C5 Aircross, създавайки усещане за сила и здравина и придавайки на Новия Ë-C4 - 100% ëlectric и Новия C4 енергичен и решителен вид. Предната броня, с долна част в матово черно, гарантира здравина в случай на лек удар. Решетките за въздух, в които преоткриваме мотива на макро шевроните, познати ни от Ami One Concept и 19_19 Concept, свидетелстват за отделеното внимание на всеки детайл. 

Новият Ë-C4 - 100% ëlectric е оборудван с двигател, който е икономичен при ползване, с нулеви емисии на CO2 и осигурява автономия в цикъл WLTP от 350 кмi. Освен удоволствието да се движите в 100% електрически режим, без емисии на CO2 и с реални икономии при ползване, новият Ë-C4 - 100% ëlectric ви осигурява и достъп до градските зони с ограничен достъп, до които все по-често не се допускат автомобили с двигатели с вътрешно горене. Този 100% електрически двигател е енергичен и с високи динамични показатели, независимо от осбтоятелствата, с мощност от 136 к.с., въртящ момент от 260 Nm, наличен на момента, ускорение от 0-100 км/ч за 9,7 сек. в режим Sport и максимална скорост от 150 км/ч. Батерията на електрическия двигател с капацитет 50 kWh, е от типа за високо напрежение 400 V Li-Ion. Новият Ë-C4 - 100% ëlectric разполага с функция Brake, която позволява по-бързо да се намали скоростта на автомобила при отнемане на газта без да се натиска спирачния педал, за да се увеличи автономията. По този начин, системата прави възможно складирането на наличната енергия по време на фазите на спиране и на намаляване на скоростта, за разлика от версиите с двигател с вътрешно горене. Това позволява да се презареди частично батерията и да се увеличи автономията. Налични са няколко режима на управление. Те се активират с помощта на лоста за избор на режим на централната конзола: Eco, Normal или Sport. Батерията е с гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от зарядния ѝ капацитет. 

Времето за зареждане е оптимизирано: В режим 4 на обществена зарядна станция, с помощта на зарядно устройство 100 kW за бързо зареждане, батерията се презарежда с 10 км/мин, което е референтна стойност в сегмента: 80% от зареждането се осъществява за 30 мин. В режим 3 у дома, на зарядна станция Wall Box 32 A, закупена или под наем, зареждането на батерията е ускорено и се осъществява за 7,30 ч. При еднофазен ток, дори и за 5 часа при трифазен ток с опционалното зарядно устройство 11 kW. В режим 2 у дома, при епизодично използване на автомобила, батерията се презарежда за 15 часа на контакт 16 A от типа Green’up™ Legrand и за над 24 часа на класически домашен контакт. За да улесни живота на клиентите си и да им позволи да се възползват максимално от електрическия си автомобил, благодарение на по-бързо презареждане в ежедневието, Citroën предлага решението « one stop shop » за инсталиране на заредна станция Wall Box у дома. 

Новият Ë-C4 - 100% ëlectric и новият C4 са оборудвани серийно още от средните нива на оборудване с окачване Progressive Hydraulic Cushions ®, използванo за пръв път при C4 Cactus и C5 Aircross SUV, коeто осигурява забележителен комфорт и създава усещане „летящо килимче“, осигурявайки спокойствие на борда, динамичност и удоволствие от управлението. Тази ексклузивна за Citroën иновация, чиято цел е да се подобри качеството на филтриране на неравностите е плод на дългогодишен труд на експертите на Citroën в областта на окачването: от повече от 100 години насам комфортът на окачването е един от приоритетите на марката и клиентите оценяват комфорта на Citroën, който се отличава от всичко друго, което се предлага на пазара. В рамките на разработката на това окачване бяха регистрирани 20 патента. Принципът му на функциониране не е сложен. Докато класическото окачване се състои от амортисьор, ресор и механичен ограничител, окачването с Progressive Hydraulic Cushions® добавя два хидравлични ограничителя от всяка страна. 

Новият Ë-C4 - 100% ëlectric и Новият C4 предлагат 20 технологии в помощ на управлението от най-ново поколение. Подобно на C5 Aircross SUV , който е референция по отношение на системите в помощ на управлението при Citroën: с Новия Ë-C4 - 100% ëlectric и новия C4, клиентът е само на крачка от автономното управление! 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички