Часове преди старта на легендарните „24 часа на Льо Ман“ култовата френска писта предизвика Carrera Cup Германия, а българският пилот Георги Дончев успя да стъпи на подиума с третото си място в ProAm класа. Първото място в крайното класиране бе за Лари тен Воорде от Nebulus Racing by Huber, част от голямото „състезателно семейство“ на българския Overdrive Racing.
Точно 53 пилота от цял свят се включиха в надпреварата, като стартът обедини немското и френското издание на най-престижния едномарков шампионат на Стария континент. За разлика от слънчевите квалификации по време на 45-минутното състезание в събота дъждът над френската писта не спря. Заради мокрото трасе не липсваха инциденти и се налагаше колата за сигурност да „върти“ доста обиколки пред кервана от Porsche-та.
По време на квалификациите в края на миналата седмица Георги Дончев се справи много добре, но в най-важната обиколка в края на сесията получи проблем със спирачките, пропусна завой и се озова извън трасето, с което загуби няколко места. Това изключително много усложни задачата под проливния дъжд за съботния старт, но още след първия завой Дончев „хвана добро темпо“ и успя да завърши състезанието на трето място в своя клас, като се възползва по отличен начин от моментите, в които колата за сигурност не беше на пистата.
След инфарктна битка, продължила буквално до последния завой, Лари тен Воорде заслужи първото място, а на стотни след него остана Леон Кьолер от HRT Motorsport. В ProAm класацията на шампионата първи завърши миналогодишният шампион Карлос Ривас, а втори – съотборникът на Дончев Щефан Реекопф.
„Уикендът на Circuit des 24 Heures Le Mans за мен приключи с една сбъдната мечта и едно добро цялостно представяне на отбора. Не беше всичко, което искахме, но записахме важни точки за шампионата и прибрахме колата цяла, с което мнозина други не можаха да се похвалят“, коментира Дончев след карирания флаг на една от най-култовите писти в света. „Мога само да добавя, че това трасе не е от най-приятните за мокри състезания, понеже при скорост на 280 км/ч с над 20 автомобила на метри пред теб, видимостта е нулева, което в комбинация с лошото сцепление е меко казано напрягащо“, допълва още българският пилот.
Първият уикенд на октомври ще предложи цели три старта от надпреварата, а в предизвикателство за Георги Дончев, Лари тен Воорде и останалите пилоти от формата ще бъде немската писта Заксенринг. После календарът продължава със състезания на Ред Бул Ринг, Зандвоорт и Ошерслебен, където на 8 ноември тазгодишният изключително интензивен формат ще приключи.