Пирели: Ограничаването на аеро притискането за 2021 не се прави заради сигурността на гумите

Пирели: Ограничаването на аеро притискането за 2021 не се прави заради сигурността на гумите

Моторспорт директорът на Пирели Марио Изола заяви, че ограничението в аеро притискането, което ще бъде въведено от Международната автомобилна федерация (ФИА) за сезон 2021 не се прави от гледна точка сигурността на гумите. Италианецът направи това уточнение след като от ФИА обявиха допълнителни ограничения в аеро притискането след уикенда за Гран При на Великобритания, в които трима от пилотите имаха проблеми със своите сликове в края на надпреварата.

От Пирели решиха този проблем за втория уикенд на „Силвърстоун“, когато бяха използвани по-меки спецификации, като увеличиха минималното налягане в гумите. Това реши този проблем, но създаде други два – прегряване и блистеринг. Ограничението в аеро притискане бе наложено, тъй като Пирели ще доставят гуми с една и съща конструкция в рамките на три години. До това се стигна след като първо отборите отхвърлиха разработените за 2020 година сликове, а след това пандемията от коронавирус отложи въвеждането на новите 18-инчови гуми с една година. По този начин те ще влязат в употреба заедно с новите правила през 2022 година. Точният метод, с който ще бъде ограничено аеро притискането все още не е уточнен, като това ще се случи по време на видео конференция между техническите директори на отборите и ФИА.

„ФИА решиха да направят това. Не мога да кажа, че не съм съгласен, но не искам да излиза, че се прави заради сигурността на гумите. Ние винаги можем да увеличим налягането за да компенсираме за натоварването, което високите скорости оказват върху сликовете. Заради големия потенциал за развитие, който отборите имат от сега до края на 2021 година, можем да се окажем с натоварвания, които са наистина високи. Това ще ни накара да увеличим наляганията, което ще доведе до по-висока деградация, прегряване и блистеринг, нещо което искаме да избегнем. За това смятаме, че решението на ФИА е правилно“, коментира Изола.

Пирели все пак ще могат да направят минимални промени в конструкцията на своите сликове за 2021 година. От италианската компания се надяват да могат да изпробват тези промени по време на свободните тренировки преди края на настоящата кампания.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти