Ред Бул с официално запитване за легалността на хитрата система на Мерцедес

Ред Бул с официално запитване за легалността на хитрата система на Мерцедес

Отборът на Ред Бул отправи официално запитване към стюардите на Гран При на Австрия, относно легалността на двуосовата система за завиване (DAS) на Мерцедес. Запитването от страна на "Биковете" идва след като Валтери Ботас изполва системата по време на първата свободна тренировка на "Ред Бул Ринг".

DAS направи своя дебют по време на предсезонните тестове в Барселона през февруари, когато онборд кадри от Валтери Ботас и Люис Хамилтън показаха как двамата пилоти на „Черните стрели“ издърпват волана на своя W11. По този начин те променяха ъгъла на сходимост на предните гуми, с което намаляха съпротивлението с асфалт. Тази промяна има два ефекта, единият е подобряване на износването на сликовете, а вторият потенциално увеличаване на топ скоростта в края на правите. Според техническите правила за 2020 година, тази система е легална, но въпросът на Ред Бул е относно спортния правилник. Според него, промени в геометрията на окачването са забранени по време на закрития парк. Един автомобил влиза в условия на закрит парк от първото си излизане на пистата в квалификация и остава в него до старта на състезанието.

Според Ред Бул използването на DAS променя геометрията на предното окачване, което би било в разрез със спортните правила. Решение по въпроса се очаква преди старта на утрешната квалификация на в Австрия. Системата DAS ще бъде забранена в техническите правила за 2021 година, въпреки запазването на тазгодишните автомобили и за следващия сезон.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти