След представянето на новия R28 отборът на Рено обяви, че към него е подходено по коренно различен начин в сравнение със старата версия R27. Работата по новия болид е започнала още в средата на миналата година, след като се разбра, че французите нямат шанс за челно класиране. Забелязва се, че дизайнерите са заложили на по-агресивна аеродинамична конфигурация.
Основната задача при създаването на новата кола е било решаването на проблемите на R27, но без това да повлияе на концепцията на R28, който е напълно нов, а не еволюция.
Новата аеродинамика включва напълно новото предно крило, което е оборудвано с въведеното от Макларън второ горно крило тип „Мосто”. То е довело и до използването на нулев кил, който трябва да подобри изчистването на аеродинамичните потоци. Задницата е стеснена, но като цяло формата й е запазена.
Промените в двигателя се свеждат до адаптирането му за работа към универсалния блок за управление (SECU).
Технически характеристики:
Шаси: Монокок, изработен от въглеродни влакна и алуминий.
Окачване: Двойни карбонови носачи. В предната част на монокока се намират хоризонтално работещите амортисьори. Задното окачване разполага отново с двойни, изработени от карбон носачи и хоризонтални амортисьори, монтирани върху скоростната кутия.
Трансмисия: Седемстепенна секвенционална скоростна кутия с една задна предавка, с електроннохидравлично управление.
Система за охлаждане: Водни и маслени радиатори, разположени във въздухазоборниците.
Електрическа част: Стандартна - Electronic Control Unit.
Спирачна система: Въглеродни дискове.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg