След Гран при на Малайзия, в което Себастиан Фетел записа първата си победа за сезон 2013, последваха много спорове. Фетел изпревари съотборника си Марк Уебър в последните обиколки от състезанието, нарушавайки отборните заповеди, само и само да спечели. Според шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер, в действията на Фетел не е имало нищо случайно и пилотът нарочно е игнорирал заповедта на отбора, за да победи. Така трикратният световен шампион вкара отбора си в голям спор на пистата "Сепанг" и се наложи да се извинява за постъпката си.
"Преди да коментирам всичко останало, държа да кажа, че беше феноменално отборно представяне от колата до механиците. Екипът в бокса записа фантастично бързи стопове. Отбелязахме най-бързия стоп при второто спиране на Марк в бокса, който беше може би и най-добрият изобщо в питлейна. Разбира се, водят се страшно много дебати около случилото се в края на състезанието. Позицията ни след финалния стоп беше само за ръководеното на състезанието до края и запазването на гумите, стигането на двете коли до финиша и постигането на максимален брой точки. За съжаление интересът на пилотите понякога може да е в конфликт с този на отбора. Себастиан реши да поеме нещата в свои ръце и да се състезава с Марк, за щастие правейки чисто изпреварване. Разочароващо е. Формула 1 е както отборен, така и индивидуален спорт, и понякога има конфликт между желанието на пилота и интереса на отбора. Това, което се случи по време на състезанието, не трябваше да става. Беше нещо, за което Себастиан се извини и нещо, което ние ще дискутираме вътре в отбора", гласи официалното изказване на Хорнер.
На въпроса защо отборът не е помолил Фетел да отстъпи позицията си на Уебър в последните етапи, за да си плати за неподчинението, Хорнер обяснява: "Наистина ли мислите, че ако му бяхме казали "намалил и върни позицията на Марк", той щеше да го направи? Нямаше смисъл. Той пределно ясно показа намеренията си, когато го изпревари. Знаеше какво беше съобщението, беше го получил. Избра да го пренебрегне. Постави своя интерес пред позицията на отбора. Беше се фокусирал върху тези седем точки разлика между първото и второто място, което беше грешно. Той прие, че е сгрешил".
Хорнер заяви, че заповедта за Уебър и Фетел да запазят местата си е била дадена след като са застанали в позиция след последните им стопове в 43-ата обиколка. Решението беше оправдано, защото отборът се притесняваше да позволи на двамата си пилоти да се състезават до флага и така рискуват проблеми с деградацията на гумите.
"Този, който следи много близо предната кола, си унищожава гумите. Знаем, че цял уикенд бяхме много на предела с гумите и не искахме да свършат, поемайки ненужен риск. От отборна гледна точка, се опитвахме да управляваме състезанието от последния стоп до края на състезанието. В този момент от сезона беше логично да приберем тези 43 точки. На този етап от шампионата ще е ненужен риск да позволиш на двамата си пилоти да се състезават помежду си от отборна гледна точка".
Ако Фетел беше финиширал втори, а Уебър първи, сега двамата щяха да с по 33 точки в класирането при пилотите.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg